30 ژانویه

فروش تنها 4.5 میلیون گوشی لومیا در 3 ماهه ی پایانی 2015

فروش تنها 4.5 میلیون گوشی لومیا در 3 ماهه ی پایانی 2015

اواخر سال گذشته با معرفی پرچمداران جدید لومیا به همراه ویندوز 10 از سوی مایکروسافت ، فروش و درآمد خوبی را برای غول نرم افزاری دنیا پیش بینی میکردیم.پرچمداران مایکروسافت از مشخصات بسیار خوبی بهره میبرند و نوآوری هایی همچون اسکنر عنبیه چشم آن ها را از دیگر پرچمداران متمایز میسازد.همچنین سیستم عامل ویندوز 10 موبایل نیز به همراه این پرچمدار به طور رسمی معرفی شد.حال پس از گذشت بیش از سه ماه مایکروسافت میزان فروش و درآمد خود را گزارش کرده است و بر خلاف انتظاری که داشتیم پرچمداران مایکروسافت تا اینجای کار فروش خوبی را به همراه نداشتند و تنها 4.5 میلیون از این پرچمداران به فروش رفتند.

 

طبق گزارشات منتشر شده از سوی کمپانی مایکروسافت؛ این شرکت از ماه اکتبر تا دسامبر تنها 4.5 میلیون دستگاه لومیا را توانسته به فروش برساند.این مقدار نسبت به سال گذشته دستخوش تغییر منفی نسبتا سنگین 59 در صدی شده است. که یک آمار بسیار بد برای این کمپانی بزرگ محسوب میشود. در حالی که کمپانی اپل در همین مدت زمان موفق به فروش 74.8 میلیون گوشی آیفون شده است.  همچنین مایکروسافت با فروش سری سرفیس در آمدی بالغ بر 1.35 میلیارد دلار را در 3 ماهه ی پایانی سال کسب کرده است که رشد 29 در صدی را از سال 2014 تجربه کرده است.

در آمد کلی مایکروسافت در سه ماهه ی پایانی سال 25.7 میلیون دلار گزارش داده شده است که نسبت به سال گذشته 1.6 در صد کاهش داشته است.سال گذشته در همین مدت مایکروسافت 56.14 میلیون دلار درآمد کسب کرده بود .

درست است که این آمار در مورد لومیا های مایکروسافت نا امید کننده به نظر میرسد اما باید توجه داشت که مایکروسافت فقط دو مدل پرچمدار را معرفی کرده بود و میتوان امید داشت که این کمپانی با معرفی چند گوشی میان رده بتواند فروش خود را بالا ببرد و در نهایت نباید فراموش کرد که رقابت در دوره ای که گوگل و اپل با سیستم عامل های خود یک امپراطوری به راه انداختند ، با سیستم عاملی که در قسمت موبایل تجربه و پختگی چندانی ندارد بسیار دشوار است و اگر در این دوره یک کمپانی بتواند رقابتی را ایجاد کند آن هم مایکروسافت با ویندوز 10 موبایل است اما مطمئنا این اقدام نیاز به زمان دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟

استخدام

آخرین اخبار ورزشی