31 ژانویه

مدیاتک وجود باگ تاثیر گذار در دیوایس های اندرویدی با چیپست خود را تائید کرد

مدیاتک وجود باگ تاثیر گذار در دیوایس های اندرویدی با چیپست خود را تائید کرد

 تمامی سیستم عامل های وجود برای گوشی های هوشمند، از سطوح مختلف امنیتی برای در امان ماندن اطلاعات کاربران از دست هکر ها برخوردار هستند. اما نوع سیستم عامل ها نیز تاثیر بسزایی در میزان امنیت گوشی های هوشمند دارند و طبیعتا دست هکر ها برای نفوذ به سیستم عامل های متن باز مانند اندروید باز تر از دیگر سیستم عامل ها است. اما خود شرکت های سازنده نیز گاهی اوقات با اشتباهاتی که مرتکب میشوند باعث حاد تر شدن این مشکلات میشوند و راه نفوذی را برای هکر ها باز میگذارند. هم اکنون کمپانی سازنده ی چیپست مدیاتک وجود یک باگ نرم افزاری را در گوشی های اندرویدی که از چیپست مدیاتک در آن ها استفاده شده ، تائید کرده است.

 

شرکت مدیاتک به طور رسمی اعلام کرده است که تعدادی از گوشی های اندرویدی که سیستم عامل اندروید نسخه ی 4.4 به همراه چیپست های این شرکت استفاده شده است در خطر یک باگ نرم افزاری تاثیر گذار قرار دارند.ابتدا اوایل این ماه این مشکل توسط کارشناس امنیتی Justin Case مطرح شد . طبق گزارش، این باگ میتواند به هکر اجازه ی دسترسی به روت گوشی مورد نظر را بدهد.در این حالت با این میزان دسترسی نفوذ کننده میتواند به نقاط بسیار از دستگاه هک شده دسترسی پیدا کند . در واقع در این حالت هکر میتواند به تمامی اطلاعات کاربر دسترسی پیدا کند، و میتواند باعث کار افتادن کامل گوشی شود و یا بدون اینکه کاربر متوجه شود به جاسوسی در گوشی بپردازد و تمامی فعالیت های کاربر را تحت نظر بگیرد.

برای این مشکل،مدیاتک اینگونه توضیح داده است که این آسیب پذیری از یک ویژگی مشکل زدایی نشات میگیرد و این سازنده ی چیپ گفته است که سازندگان گوشی های هوشمند باید این قابلیت را پیش از به بازار فرستادن گوشی ،غیر فعال کنند.همچنین یک شخص مسئول در مدیاتک در مورد این مشکل این طور گفته است که “ما از این مشکل مطلع هستیم و تیم امنیتی مدیاتک در حال کار و بررسی روی این مشکل هستند.این مشکل در دیوایس هایی وجود دارد که از اندروید 4.4 بهره میبرند و به سبب وجود یک ویژگی اشکال زدایی، که برای ارتباطات از راه دور که در چین تست شده بود بوجود آمده است. پس سازندگان گوشی های همراه میبایست این قابلیت را پس از تست گوشی های خود غیر فعال کنند که با توجه بررسی های ما هم اکنون تعداد کمی از گوشی ها هستند که سازندگان این قابلیت را در آن ها غیر فعال نکرده باشند”  

در آخر کمپانی مدیاتک جزئیات بیشتری را منتشر نکرده است و فقط به اینکه این مشکل بر روی گوشی های برخی از سازنده ها تاثیر میگذارد و ما به آن ها در این مورد هشدار داده ایم و از غیر فعال کردن ویژگی که باعث این مشکل میشود اطلاع داده ایم بسنده کرده است.به هر حال مشکلات نرم افزاری در همه ی سیستم عامل ها ممکن است وجود داشته باشد اما وجود حفره های امنیتی این چینی داستان متفاوتی دارند زیرا که ممکن است اطلاعاتی مانند رمز های بانکی که برای کاربر حیاتیست به دست افزار سود جو بیافتد و باعث ضرر های جبران ناپذیری شوند.

 

اسکای نیوز

استخدام ایران