2 آگوست

اطلاعات فاش شده از بازی No Man’s Sky پیش از انتشار رسمی آن

اطلاعات فاش شده از بازی No Man’s Sky پیش از انتشار رسمی آن

اطلاعات فاش شده از بازی No Man's Sky پیش از انتشار رسمی آن

اگر به خاطر داشته باشید طی روز های اخیر از کاربری گفتیم که به منظور خریداری کردن نسخه ی پلی استیشن 4 از بازی No Man’s Sky (حدود دو هفته پیش از انتشار رسمی این اثر) مبلغ کلانی (بنا به روایتی 1300 دلار و بنا بر روایت دیگر 2000 دلار) را از جیب مبارک خود خرج کرده و حرف و حدیث های فراوانی را در دنیای مجازی به وجود آورده است. به هر حال فارغ از مبلغی که این بازیباز به منظور خریدن بازی محبوب خود پرداخت نموده (و در هر صورت مبلغ کلانی به نظر می رسد) این بازیباز دست و دلباز چند روزی است که با سخاوت هر چه تمام تر (و در حالی که کارگردان اصلی بازی No Man’s Sky از زور کلافگی در حال گاز زدن دیوار های استودیوی بازی سازی Hello Games است) به اشتراک گذاری تجربیات خود از بازی No Man’s Sky با سایر علاقه مندان به این اثر مشغول بوده و حتی ویدیو هایی را هم از تجربیات خود بر روی صفحات مختلف اینترنتی آپلود نموده است (که در مواردی بلافاصله از سوی منابع مختلف جمع آوری شده اند). با این حال بسیاری از علاقه مندان به بازی No Man’s Sky تا این لحظه توانسته اند از طریق اطلاعات منتشر شده توسط این بازیباز با برخی از نکات مثبت و منفی بازی No Man’s Sky (که هنوز به شکل رسمی در اختیار دوست داران بازی های کامپیوتری قرار نگرفته است) آشنا شوند.

بر اساس گفته های این بازیباز ولخرج، که نسخه ی پلی استیشن 4 از بازی No Man’s Sky را به مبلغ گزافی تهیه نموده و تا کنون (بنا بر ادعای خود) بین 20 تا 30 ساعت از گیم پلی این بازی را تجربه کرده است، بازی No Man’s Sky از مشکلات نا خوشایندی نظیر کرش کردن های ناگهانی رنج می برد و بر این اساس بهتر است تا تجربه کنندگان این بازی به صورت لحظه ای مراحل پیشرفت خود در طول گیم پلی این اثر را ذخیره کنند تا در صورت بروز این مشکل ناچار به تکرار دوباره ی بخش های از دست رفته ی گیم پلی خود نباشند. البته مشکل مذکور می تواند توسط انتشار یک پچ ترمیمی (در قالب پچ روز نخست انتشار بازی No Man’s Sky) به دست سازندگان این اثر یعنی اعضای استودیو Hello Games رفع گردد. با این حال بازیباز مذکور به وجود مشکلات دیگری نیز در گیم پلی بازی No Man’s Sky اشاره کرده که پاره ای از آن ها در نوع خود کم و بیش عجیب به نظر می رسند. به عنوان مثال بنا بر ادعای این بازیباز، ابزار همه کاره و قابل ارتقای موجود در گیم پلی بازی No Man’s Sky که در عین اسکن کردن محیط سیاره ها و بدن جانواران ساکن در آن ها (به منظور ثبت اطلاعات مربوط به آن ها در پایگاه اطلاعات این بازی) قابلیت استفاده در قالب یک اسلحه ی دفاعی و همچنین ابزاری برای استخراج معادن متعدد موجود در این سیاره ها را هم دارد، پس از ارتقا یافتن توسط بازیباز به جای آن که بر قدرت و توانایی های آن افزوده گردد، از میزان توانایی و کارایی کلی این ابزار در بخش های مختلف آن کاسته می شود.

 no-mans-sky

در واقع بنا بر ادعای این بازیباز، ابزار همه کاره ی موجود در دنیای بازی No Man’s Sky از سیری معکوس در بخش ارتقای خود بر خوردار است و به عنوان مثال با هر بار ارتقا یافتن توان کلی این ابزار، سرعت مربوط به بخش استخراج معادن آن در عوض افزایش یافتن کاهش می یابد تا از میزان کارایی آن به نحو محسوسی کاسته شود. نکته ای که در رابطه با قدرت بخش دفاعی موجود در این ابزار (که آن را به یک اسلحه ی گرم تبدیل می کند) نیز قابل مشاهده است و با هر بار ارتقا یافتن توانایی این بخش، قدرت صدمه زنی این ابزار کمتر از قبل می شود. به گونه ای که تجربه کننده ی بازی No Man’s Sky معتقد است در بخش های آغازین این بازی، ابزار همه کاره ی کذایی قدرت و کارایی بسیار بیشتری نسبت به حالتی دارد که پس از چندین ساعت تجربه کردن گیم پلی این اثر و ارتقا دادن توانایی های این ابزار، باید از آن بر خوردار باشد. در کنار این موضوع عدم یافتن هیچ گونه امکانی برای ارتقا دادن توانایی های سفینه ی فضایی موجود در این بازی پس از ساعت ها تجربه کردن گیم پلی این اثر هم یکی دیگر از نکات عجیبی است که این بازیباز به آن اشاره کرده است. فعل و انفعالی که در نظر او در قامت یک باگ جلوه کرده و باید دید که سایر تجربه کنندگان بازی No Man’s Sky نسبت به آن چه نظری خواهند داشت و همچنین در صورت تایید رسمی این مشکلات و باگ ها سازندگان بازی No Man’s Sky چه تدبیری را برای رفع آن ها خواهند اندیشید. در این میان یکی دیگر از مشکلات عجیبی که این بازیباز در هنگام تجربه ی خود از بازی No Man’s Sky با آن روبرو بوده است، به نوع ظاهر شدن موجودات دریایی حاضر در این بازی مربوط می شود. بنا بر ادعای این بازیباز بیش از 80 در صد از موجودات دریایی بزرگی که او در دل آب های کم عمق سیاره های مختلف موجود در بازی No Man’s Sky با آن ها برخورد داشته، به شکل عمودی در کف آب قرار داشته اند و وجود در صد مذکور  بیش از آن میزانی است که بتوان این مشکل را یک باگ مقطعی در بازی No Man’s Sky قلمداد کرد. به این ترتیب او معتقد است که در چنین شرایطی اسکن کردن این موجودات و ثبت اطلاعات مربوط به آن ها عملاً به کار غیر ممکنی تبدیل می شود و این موضوع برای این بازیباز دست و دلباز و درویش مسلک که جزو عاشقان موجودات غول پیکر دریایی هم به شمار می رود اندکی نا امید کننده بوده است.

 no-mansSky

با این حال بازیباز مذکور در عین بر شمردن مشکلات و نکات منفی بازی No Man’s Sky به برخی از نکات مثبت موجود در این بازی نیز اشاره کرده است. به عنوان مثال از دید او بازی No Man’s Sky از جو بسیار درگیر کننده ای بهره می برد و در عین حال گیم پلی این بازی نیز بسیار روان و جذاب جلوه می کند. او همچنین معتقد است سیاره هایی که تا این لحظه و در طول تجربه ی 20 تا 30 ساعته ی خود از گیم پلی بازی No Man’s Sky با آن ها ملاقات داشته حتی به میزان اندک هم با یکدیگر شباهت نداشته اند و در مجموع هر کدام از سیاره هایی که او تا کنون در دل این بازی بر روی آن ها فرود آمده است از ساز و کار منحصر به فرد و ویژگی های مختص به خود بهره می برده اند. در این میان تجربه کننده ی زود تر از موعد بازی No Man’s Sky به این نکته نیز اشاره کرده است که او هم اکنون پس از تجربه ی 20 تا 30 ساعته ی گیم پلی بازی No Man’s Sky در بخش مرکزی به سر می برد؛ اما در عین حال توضیحات بیشتری را در این رابطه ارائه نکرده و به بیان دقیق تر این نکته را روشن نساخته که منظور او از بخش مرکزی دقیقاً چیست. شاید این بازیباز هم نظیر برخی از علاقه مندان به بازی No Man’s Sky (به اشتباه) تصور می کند که هدف اصلی از تجربه ی این بازی رسیدن به بخش مرکزی کهکشان است. غافل از این که دنیای کلی بازی No Man’s Sky تنها از یک کهکشان واحد تشکیل نشده است که بخواهد از بخش مرکزی برخوردار باشد و در مجموع دنیای این بازی یک دنیای بی انتها و کاملاً بی در و پیکر را در برابر مخاطبان خود به تصویر می کشد که هر کدام از تجربه کنندگان این اثر در طول تجربه ی خود از گیم پلی بازی No Man’s Sky تنها قادر به ملاقات با بخش بسیار کوچکی از آن خواهند بود. در هر صورت شاید با توجه به ادعای غیر قابل قبول این بازیباز در زمینه ی حضور در بخش مرکزی نا کجا آبادی که هم اکنون در آن به سر می برد، به سایر ادعا های او در زمینه ی مشکلات موجود در گیم پلی بازی No Man’s Sky نیز نتوان به شکل صد در صد اعتماد نمود (هر چند که نمی توان تمامی آن ها را هم به طور کلی رد کرد). به هر حال به نظر می رسد که بازی مورد انتظار No Man’s Sky نیز به سرنوشتی مشابه با دیگر بازی مورد انتظار حاضر در دنیای بازی های کامپیوتری طی ماه های گذشته یعنی بازی Fallout 4 دچار شده است و پیش از انتشار رسمی آن، علاقه مندان به این اثر شاهد مشخص شدن بسیاری از جزییات مربوط به بخش های گوناگون آن هستند. بر این اساس باید دید که آیا بازی No Man’s Sky نیز همانند بازی Fallout 4 می تواند در زمینه ی میزان فروش و جلب مخاطب موفق عمل نماید یا این که سرنوشت دیگری در انتظار این بازی خواهد بود.

اطلاعات فاش شده از بازی No Man’s Sky پیش از انتشار رسمی آن

(image)

اگر به خاطر داشته باشید طی روز های اخیر از کاربری گفتیم که به منظور خریداری کردن نسخه ی پلی استیشن 4 از بازی No Man’s Sky (حدود دو هفته پیش از انتشار رسمی این اثر) مبلغ کلانی (بنا به روایتی 1300 دلار و بنا بر روایت دیگر 2000 دلار) را از جیب مبارک خود خرج کرده و حرف و حدیث های فراوانی را در دنیای مجازی به وجود آورده است. به هر حال فارغ از مبلغی که این بازیباز به منظور خریدن بازی محبوب خود پرداخت نموده (و در هر صورت مبلغ کلانی به نظر می رسد) این بازیباز دست و دلباز چند روزی است که با سخاوت هر چه تمام تر (و در حالی که کارگردان اصلی بازی No Man’s Sky از زور کلافگی در حال گاز زدن دیوار های استودیوی بازی سازی Hello Games است) به اشتراک گذاری تجربیات خود از بازی No Man’s Sky با سایر علاقه مندان به این اثر مشغول بوده و حتی ویدیو هایی را هم از تجربیات خود بر روی صفحات مختلف اینترنتی آپلود نموده است (که در مواردی بلافاصله از سوی منابع مختلف جمع آوری شده اند). با این حال بسیاری از علاقه مندان به بازی No Man’s Sky تا این لحظه توانسته اند از طریق اطلاعات منتشر شده توسط این بازیباز با برخی از نکات مثبت و منفی بازی No Man’s Sky (که هنوز به شکل رسمی در اختیار دوست داران بازی های کامپیوتری قرار نگرفته است) آشنا شوند.

بر اساس گفته های این بازیباز ولخرج، که نسخه ی پلی استیشن 4 از بازی No Man’s Sky را به مبلغ گزافی تهیه نموده و تا کنون (بنا بر ادعای خود) بین 20 تا 30 ساعت از گیم پلی این بازی را تجربه کرده است، بازی No Man’s Sky از مشکلات نا خوشایندی نظیر کرش کردن های ناگهانی رنج می برد و بر این اساس بهتر است تا تجربه کنندگان این بازی به صورت لحظه ای مراحل پیشرفت خود در طول گیم پلی این اثر را ذخیره کنند تا در صورت بروز این مشکل ناچار به تکرار دوباره ی بخش های از دست رفته ی گیم پلی خود نباشند. البته مشکل مذکور می تواند توسط انتشار یک پچ ترمیمی (در قالب پچ روز نخست انتشار بازی No Man’s Sky) به دست سازندگان این اثر یعنی اعضای استودیو Hello Games رفع گردد. با این حال بازیباز مذکور به وجود مشکلات دیگری نیز در گیم پلی بازی No Man’s Sky اشاره کرده که پاره ای از آن ها در نوع خود کم و بیش عجیب به نظر می رسند. به عنوان مثال بنا بر ادعای این بازیباز، ابزار همه کاره و قابل ارتقای موجود در گیم پلی بازی No Man’s Sky که در عین اسکن کردن محیط سیاره ها و بدن جانواران ساکن در آن ها (به منظور ثبت اطلاعات مربوط به آن ها در پایگاه اطلاعات این بازی) قابلیت استفاده در قالب یک اسلحه ی دفاعی و همچنین ابزاری برای استخراج معادن متعدد موجود در این سیاره ها را هم دارد، پس از ارتقا یافتن توسط بازیباز به جای آن که بر قدرت و توانایی های آن افزوده گردد، از میزان توانایی و کارایی کلی این ابزار در بخش های مختلف آن کاسته می شود.

 (image)

در واقع بنا بر ادعای این بازیباز، ابزار همه کاره ی موجود در دنیای بازی No Man’s Sky از سیری معکوس در بخش ارتقای خود بر خوردار است و به عنوان مثال با هر بار ارتقا یافتن توان کلی این ابزار، سرعت مربوط به بخش استخراج معادن آن در عوض افزایش یافتن کاهش می یابد تا از میزان کارایی آن به نحو محسوسی کاسته شود. نکته ای که در رابطه با قدرت بخش دفاعی موجود در این ابزار (که آن را به یک اسلحه ی گرم تبدیل می کند) نیز قابل مشاهده است و با هر بار ارتقا یافتن توانایی این بخش، قدرت صدمه زنی این ابزار کمتر از قبل می شود. به گونه ای که تجربه کننده ی بازی No Man’s Sky معتقد است در بخش های آغازین این بازی، ابزار همه کاره ی کذایی قدرت و کارایی بسیار بیشتری نسبت به حالتی دارد که پس از چندین ساعت تجربه کردن گیم پلی این اثر و ارتقا دادن توانایی های این ابزار، باید از آن بر خوردار باشد. در کنار این موضوع عدم یافتن هیچ گونه امکانی برای ارتقا دادن توانایی های سفینه ی فضایی موجود در این بازی پس از ساعت ها تجربه کردن گیم پلی این اثر هم یکی دیگر از نکات عجیبی است که این بازیباز به آن اشاره کرده است. فعل و انفعالی که در نظر او در قامت یک باگ جلوه کرده و باید دید که سایر تجربه کنندگان بازی No Man’s Sky نسبت به آن چه نظری خواهند داشت و همچنین در صورت تایید رسمی این مشکلات و باگ ها سازندگان بازی No Man’s Sky چه تدبیری را برای رفع آن ها خواهند اندیشید. در این میان یکی دیگر از مشکلات عجیبی که این بازیباز در هنگام تجربه ی خود از بازی No Man’s Sky با آن روبرو بوده است، به نوع ظاهر شدن موجودات دریایی حاضر در این بازی مربوط می شود. بنا بر ادعای این بازیباز بیش از 80 در صد از موجودات دریایی بزرگی که او در دل آب های کم عمق سیاره های مختلف موجود در بازی No Man’s Sky با آن ها برخورد داشته، به شکل عمودی در کف آب قرار داشته اند و وجود در صد مذکور  بیش از آن میزانی است که بتوان این مشکل را یک باگ مقطعی در بازی No Man’s Sky قلمداد کرد. به این ترتیب او معتقد است که در چنین شرایطی اسکن کردن این موجودات و ثبت اطلاعات مربوط به آن ها عملاً به کار غیر ممکنی تبدیل می شود و این موضوع برای این بازیباز دست و دلباز و درویش مسلک که جزو عاشقان موجودات غول پیکر دریایی هم به شمار می رود اندکی نا امید کننده بوده است.

 (image)

با این حال بازیباز مذکور در عین بر شمردن مشکلات و نکات منفی بازی No Man’s Sky به برخی از نکات مثبت موجود در این بازی نیز اشاره کرده است. به عنوان مثال از دید او بازی No Man’s Sky از جو بسیار درگیر کننده ای بهره می برد و در عین حال گیم پلی این بازی نیز بسیار روان و جذاب جلوه می کند. او همچنین معتقد است سیاره هایی که تا این لحظه و در طول تجربه ی 20 تا 30 ساعته ی خود از گیم پلی بازی No Man’s Sky با آن ها ملاقات داشته حتی به میزان اندک هم با یکدیگر شباهت نداشته اند و در مجموع هر کدام از سیاره هایی که او تا کنون در دل این بازی بر روی آن ها فرود آمده است از ساز و کار منحصر به فرد و ویژگی های مختص به خود بهره می برده اند. در این میان تجربه کننده ی زود تر از موعد بازی No Man’s Sky به این نکته نیز اشاره کرده است که او هم اکنون پس از تجربه ی 20 تا 30 ساعته ی گیم پلی بازی No Man’s Sky در بخش مرکزی به سر می برد؛ اما در عین حال توضیحات بیشتری را در این رابطه ارائه نکرده و به بیان دقیق تر این نکته را روشن نساخته که منظور او از بخش مرکزی دقیقاً چیست. شاید این بازیباز هم نظیر برخی از علاقه مندان به بازی No Man’s Sky (به اشتباه) تصور می کند که هدف اصلی از تجربه ی این بازی رسیدن به بخش مرکزی کهکشان است. غافل از این که دنیای کلی بازی No Man’s Sky تنها از یک کهکشان واحد تشکیل نشده است که بخواهد از بخش مرکزی برخوردار باشد و در مجموع دنیای این بازی یک دنیای بی انتها و کاملاً بی در و پیکر را در برابر مخاطبان خود به تصویر می کشد که هر کدام از تجربه کنندگان این اثر در طول تجربه ی خود از گیم پلی بازی No Man’s Sky تنها قادر به ملاقات با بخش بسیار کوچکی از آن خواهند بود. در هر صورت شاید با توجه به ادعای غیر قابل قبول این بازیباز در زمینه ی حضور در بخش مرکزی نا کجا آبادی که هم اکنون در آن به سر می برد، به سایر ادعا های او در زمینه ی مشکلات موجود در گیم پلی بازی No Man’s Sky نیز نتوان به شکل صد در صد اعتماد نمود (هر چند که نمی توان تمامی آن ها را هم به طور کلی رد کرد). به هر حال به نظر می رسد که بازی مورد انتظار No Man’s Sky نیز به سرنوشتی مشابه با دیگر بازی مورد انتظار حاضر در دنیای بازی های کامپیوتری طی ماه های گذشته یعنی بازی Fallout 4 دچار شده است و پیش از انتشار رسمی آن، علاقه مندان به این اثر شاهد مشخص شدن بسیاری از جزییات مربوط به بخش های گوناگون آن هستند. بر این اساس باید دید که آیا بازی No Man’s Sky نیز همانند بازی Fallout 4 می تواند در زمینه ی میزان فروش و جلب مخاطب موفق عمل نماید یا این که سرنوشت دیگری در انتظار این بازی خواهد بود.

اطلاعات فاش شده از بازی No Man’s Sky پیش از انتشار رسمی آن

wolrd press news