28 فوریه

پتنت جدید سونی یک کنترلر جدید واقعیت مجازی را نشان میدهد

پتنت جدید سونی یک کنترلر جدید واقعیت مجازی را نشان میدهد

فناوری واقعیت مجازی یا به اختصار VR یکی از فناوری نسبتا جدید به شمار میرود که اکثر کمپانی های فناوری به تازگی بر روی آن تمرکز کرده اند. از مایکروسافت و گوگل گرفته تا سامسونگ و اچ تی سی و حتی نوکیا نیز اعلام کرده که در حال کار بر روی این فناوری است. این نشان دهنده ی این است که به زودی این فناوری بسیار فراگیر میشود و به عنوان یک ویژگی در کامپیوتر ها، گوشی های هوشمند و حتی کنسوب های بازی اضافه خواهند شد. همچنین امسال در نمایشگاه MWC نیز شاهد محصولات زیادی مرتبط با فناوری واقعیت مجازی بودیم که پتانسیل و مزایای این فناوری را به رخ بازدیدکنندگان کشیدند .

 

طی همین هفته مارک زاکربرگ بنیان گذار فیسبوک و همچنین سامسونگ الکترونیکز توجهاتی را در بخش واقعیت مجازی به خود جلب کردند اما همان طور که گفته شد کمپانی های زیادی قصد دارند که این تکنولوژی را ارتقا بدهند. کمپانی هایی مانند سونی نیز قصد دارند که ظرفیت این فناوری و رشد آن را افزایش دهند و با توجه به پتنتی که جدیدا از سوی سونی ثبت شده است ، احتمالا این کمپانی ژاپنی نوآوری هایی را در بخش سخت افزاری این فناوری ایجاد کند.

این پتنت یک تکنولوژی همانند یک رابط کاربری به همراه دستکش را توضیح میدهد . این دستکش به تعدادی سنسور مجهز شده است که حرکات مختلف دست را به عنوان ورودی ثبت میکند و پس از انجام پردازش هایی حرکات را به صورت مجازی در میآورد. بدین ترتیب به کاربر اجازه میدهد که متقابلا بر روی آن اثر بگذارد (همانند یک بازی ویدئویی) اما با روشی با جزئیات دقیق و همه جانبه.

با توجه به این پتنت،  این دستکش به انوع مختلفی از مکانیسم های ورودی مجهز شده است که شامل سنسور های انعطافی و سنسور های ارتباطی میشود. سنسور های انعطافی همان طور که از اسمشان پیداست هرگونه حرکات انعطافی را که در ارتباط با دستکش هستند را تشخیص میدهند . سنسور های ارتباطی نیز هر گونه ارتباط با اشیا دیگر توسط دستکش را مانند ارتباط یک انگشت با انگشت دیگر یا ارتباط با کف دست را ثبت میکنند. همچنین این پتنت اشاراتی به “ماژولار ارتباطی” نیز دارد که اطلاعاتی که توسط هر دو سنسور ارتباطی و انعطافی منتشر میشود را جمع میکند و برای انجام فرآیند های پردازشی اطلاعات به دستگاه اصلی ارسال میکند تا موقعیت انگشت کاربر را بسنجد. نتیجه ی موقعیت انگشت کاربر به هدست واقعیت مجازی ارسال میشود.

در حالی که این پتنت اطلاعات زیادی را در مورد فناوری دستکش و نحوه ی کار آن در اختیار ما قرار میدهد اما هیچ اطلاعات واضحی در مورد اینکه چه زمانی کاربران میتوانند آن در دستگاه های خود ببینند در اختیار ما قرار داده نشده است. به هر حالا میتوان پیشبینی کرد که دستکش سونی در هدست واقعیت مجازی سونی پلی استیشن میتواند ویژگی خاصی را برای این کنسول محبوب به همراه داشته باشد. همان طور که گفته شد مشخص نیست این فناوری چه زمان به بازار راه پیدا کند و هر زمانی ممکن است که شاهد این نوآوری در محصولات سونی باشیم.

نظر شما درباره ی این نوآوری چیست؟

شهر خبر

اس ام اس جدید