7 فوریه

نمایشگاه MWC 2016: چه انتظاراتی داریم؟ (بخش سوم: شیائومی و مایکروسافت)

نمایشگاه MWC 2016: چه انتظاراتی داریم؟ (بخش سوم: شیائومی و مایکروسافت)

با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری نمایشگاه MWC 2016 رفته رفته اطلاعات بیشتری درباره محصولات منتخب کمپانی های حاضر در آن نیز منتشر می شوند. کنگره جهانی موبایل را می توان به نوعی ویترین اصلی شرکت های تولید کننده برای نمایش آخرین دستاوردها در بخش موبایل دانست و با وجود عدم حضور یکی از بزرگترین غول های تکنولوژی دنیا یعنی اپل، باز هم MWC جزو معتبرترین همایش های بین المللی سالانه به شمار می رود. تا به حال با معرفی برنامه احتمالی چهار مورد از کمپانی های بزرگ حاضر در نمایشگاه امسال (سامسونگ، ال جی، سونی و هواوی) آشنا شده ایم و در این بخش قصد داریم به بررسی حضور دو شرکت دیگر یعنی شیائومی و مایکروسافت بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

شیائومی

شیائومی

حضور کمپانی چینی شیائومی در نمایشگاه امسال خودش یک سورپرایز به حساب می آید. این شرکت مدتی است که فعالیت خود را در بازار تلفن های هوشمند کشور چین آغاز کرده و در سال های اولیه حضور در این رقابت توانسته با استفاده از ساخت تلفن های هوشمندی در رده پرچم داران و ارائه قیمت های فوق العاده رقابتی مشتریان زیادی برای خود دست و پا کند. به علاوه گسترش بازارهای شیائومی به خاورمیانه قدم بعدی این شرکت برای تبدیل شدن به یک هواوی دیگر بوده و نشان دهنده برنامه ریزی بلند مدت آنها برای سایر نقاط جهان است. البته حضور شیائومی در کشورهای اروپایی و آمریکا می بایست بسیار حساب شده انجام شود چون در غیر این صورت به دلیل وجود قوانین سفت و سخت کپی رایت می تواند مشکلات متعددی را برای آنها ایجاد کند. به نظر می رسد شیائومی از نمایشگاه MWC 2016 برای رونمایی از Mi 5 استفاده کند. دستگاهی که مدت هاست خبرهای زیادی از آن به گوش می رسد و بسیاری از کاربران منتظر معرفی آن هستند. بر اساس شایعات منتشر شده، Mi 5 دارای نمایشگر 5.3 اینچی QHD بوده و از پردازنده اسنپ دراگون 820 استفاده می کند. 3 گیگابایت حافظه RAM، دوربین 16 مگاپیکسلی و حاشیه های بسیار کم اطراف نمایشگر از جمله ویژگی های این پرچم دار چینی خواهند بود.

مایکروسافت

لومیا 650

به نظر می رسد مایکروسافت به نوعی با یک معذوریت اخلاقی برای ادامه تولید خانواده لومیا روبرو شده باشد چون تلفن های هوشمندی که توسط مایکروسافت از این برند روانه بازار شدند تا به حال نتوانستند بازار را به نفع این شرکت برگردانند. حتی لومیا 950 و لومیا 950 اکس ال (که عنوان بهترین تلفن هوشمند سال 2015 از نگاه کاربران وب سایت سخت افزار را نیز به خود اختصاص داد) با وجود معرفی تکنولوژی های جدیدی مانند Windows Hello و خنک کنندگی مایع، بیشتر از اینکه نجات بخش باشند یک مسکن برای بخش موبایل مایکروسافت محسوب می شدند. با این حال در MWC 2016 هم باید منتظر رونمایی از آخرین دستگاه های سری لومیا باشیم. تا پیش از این گمان می شد تنها مدلی که در لیست معرفی مایکروسافت قرار دارد لومیا 650 است، اما امروز شایعاتی منتشر شدند که نشان دهنده احتمال عرضه یک گوشی دیگر با نام لومیا 650 اکس ال بودند. هر دوی این دستگاه ها جزو تلفن های هوشمند میان رده به شمار رفته و در واقع برای پر کردن فاصله بین لومیا 950 و لومیا 550 عرضه خواهند شد؛ به نحوی که یک مجموعه از تلفن های هوشمند از رده ورودی تا پرچم دار برای مایکروسافت و طرفدارانش وجود داشته باشد. با این حال می توان با اطمینان گفت تقریبا همه دوست داران این کمپانی منتظر ماه های پایانی سال 2016 و رونمایی احتمالی از تلفن هوشمند انقلابی مایکروسافت یعنی سرفیس فون هستند. در هر صورت مایکروسافت همیشه در نمایشگاه های MWC یکی از جذاب ترین شرکت های حاضر برای بازدید کنندگان بوده و ممکن است سورپرایزهایی را برای علاقمندان تدارک دیده باشد.

mwc2016

باشگاه خبری ورزشی

ترانه