22 نوامبر

بررسی تخصصی گوشی هوآوی آنر 9: آرامش قبل از توفان

بررسی تخصصی گوشی هوآوی آنر 9: آرامش قبل از توفان

بررسی تخصصی گوشی هوآوی آنر 9: آرامش قبل از توفان

حتما تابحال برایتان پیش آمده که چند روز پر خاطره را پشت سر گذاشته باشید ولی برای تعریف کردن اوقات خوش آن روزها ندانید از کجا باید شروع کنید. این دقیقا حسی است که موقع نوشتن بررسی هوآوی آنر 9 پیش می آید. غول چینی اینبار سربازی به میدان جنگ فرستاده که مشخصات و ظاهر پادشاهان دنیای گوشی های هوشمند را با خود به همراه دارد، آنر9 از این رو سرباز خوانده می شود که در بین قیمت های نجومی پرچمداران امسال قیمتی معادل میان رده ها برایش اعلام شده است. پرچمدار جدید هوآوی با ظاهری چشم نواز و فریبنده و همینطور مشخصات فنی قابل قبول خود به راحتی میتواند ایده آل ترین انتخاب برای خرید گوشی باشد. در ادامه این مطلب با نگاهی دقیق به تمام جزییات هوآوی آنر 9 خواهیم دید که چرا این گوشی بهترین انتخاب برای خرید یک گوشی ایده آل است.

طراحی

انعکاس زیبای نور در پشت گوشی آنر 9 بدون شک یکی از زیباترین صحنه هایی است که از تجربه کار با یک گوشی هوشمند خواهید دید. قاب پشت این گوشی از 15 لایه شیشه که با روند خمش حرارتی با قالبی از بافت مرکب نانو ترکیب شده تولید شده است. لبه های دو طرف این قاب مانند کهکشانی های سامسونگ خمیده هستند که باعث میشود تا جای گرفتن این گوشی 5.15 اینچی در دست بسیار راحت باشد. دور تا دور این گوشی را نواری باریک و فلزی، که توسط فرایند شن ‌زنی (سندبلاست) ساییده شده، فرا گرفته است.

 این حاشیه فلزی در بالای گوشی جایگاه فرستنده مادون قرمز و میکروفون ثانویه و در حاشیه سمت راست کلید های تنظیم صدا و کلید پاور گوشی و یکی از نوار های آنتن قرار دارند. در لبه پایینی گوشی نیز دو نوار دیگر آنتن و بلندگوی این گوشی و پورت 3.5 میلیمتری هدفون و همینطور پورت USB C به چشم میخورند. لبه سمت چپ این گوشی بجز شیار سیم کارت و کارت حافظه و دیگر نوار آنتن دو طرف گوشی جزییات دیگری ندارد.

نمای روبروی این گوشی صفحه نمایش 5.15 اینچی را در خود جای داده، بجز حاضرین همیشگی این قسمت یعنی بلندگوی مکالمه و حسگر مجاورتی و دوربین سلفی که در حاشیه بالای صفحه نمایش جای دارند اینبار و بر خلاف آنر 8 شاهد حضور دوباره کلید هوم، که وظیفه حسگر اثر انگشت بودن را نیز به عهده دارد، هستیم کلیدهای جهت یابی نیز در دو طرف این کلید جای گرفته اند. البته کلید هوم آنر 9 فقط لمسی است و نیازی به فشردن آن نخواهید داشت.

قاب شیشه ای پشت آنر 9 جدا از ظاهر خیره کننده میزبان دوربین های دوگانه این گوشی نیز می باشد. اما طراحی این دوربین ها و فلش کنارشان کاملا همسطح با بدنه انجام گرفته و از این رو با بدنه ای بشدت لغزنده روبرو هستیم. جذب اثر انگشت روی سطوح شیشه ای گوشی های رده بالا نیز به امری عادی شده و آنر 9 نیز از این قاعده مستثنی نیست، ولی به راحتی میتوان تمامی اثر انگشت ها را از روی بدنه زیبای این گوشی پاک کرد. هوآوی آنر 9 با ابعاد 147.3×70.9×7.5  میلیمتر وزنی معادل 155گرم دارد.

صفحه نمایش و سخت افزار

در حالی که گوشی های هوشمند بی دلیل روز به روز بزرگتر می شوند و در دست گرفتن یا قرار دادن آنها در جیب سخت تر می شود، هوآوی آنر 9 مانند دستان یک دوست قدیمی به راحتی در دستتان جای خواهد گرفت و این به لطف نمایشگر 5.15 اینچی آن است. نمایشگر آنر 9 مانند برادر خود یعنی آنر 8 از یک پنل LTPS IPS LCD با کیفیت Full HD تشکیل شده است که تصاویر در آن با ابعاد 1920×1080 به نمایش در خواهند آمد و از این رو دارای چگالی پیکسلی 428 پیکسل در هر اینچ می باشد. صفحه نمایش آنر 9 کاملا بروزرسانی شده و شاهد ترکیب و دمای رنگ بهینه تری نسبت به آنر 8 هستیم و نور صفحه نیز کاملا قابل قبول بوده و به لطف قابلیت افزایش خوانایی زیر نور خورشید مشکلی در کار با گوشی در فضای باز و هوای آفتابی نخواهید داشت. جدا از اینکه صفحه نمایش FHD ابعاد مناسب و کیفیت تصویر خوبی به آنر 9 هدیه داده باید این نکته را هم در نظر بگیریم که ابعاد و کیفیت آن باعث مصرف بهینه تر باتری نسبت به پرچمدارانی که صفحه نمایش های QHD دارند می شود.

سخت افزار هوآوی آنر 9 یکی از بهترین نقاط قوت این گوشی است. چیپ ست HiSilicon Kirin 960 به لطف پردازنده هشت هسته ای (4×2.4 GHz Cortex-A73 & 4×1.8 GHz Cortex-A53) و 6 گیگابایت حافظه رم و پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP8 چالشی سخت برای رقبای این گوشی به وجود آورده است. قدرت پردازش و عملکرد فنی این گوشی فراتر از آن چیزی است که با دانستن قیمتش از آن انتظار دارید. برای بررسی سخت افزار این گوشی ابتدا تمامی نرم افزار ها روزمره و متداول و تعدادی بازی های پرطرفدار و با گرافیک بالا را روی آن نصب کردیم و پس از اجرا کار با همگی آنها دست به نصب نرم افزار های بنچمارک زدیم ئ تنها بعد از یکبار خالی کردن حافظه رم گوشی شروع به انجام تست های بنچمارک کردیم. ولی آنر 9 همانطور که در نتایج این تست ها میبینید به راحتی از پس همگی آنها بر آمد و نشان داد که حرف های زیادی در زمینه عملکرد فنی برای گفتن دارد. 6 گیگابایت حافظه رم در این گوشی باعث شد تا به راحتی از بازی در حال اجرا به بازی دیگری رفته و دوباره به بازی قبلی برگردیم و این در حالی بود که نرم افزارهای دیگری نیز در پس زمینه در حال اجرا بودند و با سر زدن به آنها میتوانستیم به ادامه کار خود با آنها بپردازیم. نسخه ای که برای این بررسی در اختیار داشتیم 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی در خود داشت و مانند اکثر گوشی های هوشمند با اضافه کردن کارت حافظه در جای سیم کارت دوم میتوان میزان حافظه آن را افزایش داد. مجموع این مشخصات عملکردی سریع و روان و بسیار رضایت بخش به کاربر ارائه خواهد کرد.

حسگر اثر انگشت آنر 9 که در کلید هوم جای گرفته یکی از سریع ترین حسگر هایی است که در گوشی های هوشمند خواهید دید. ویژگی قابل توجه این حسگر این است که نیازی به فشردن کلیدی برای فعال سازی آن نیست و تنها با لمس آن قفل گوشی به سرعت باز خواهد شد. آنر 9 علیرغم اینکه فاقد بلندگوی استریو می باشد اما صدایی شفاف با بلندی قابل قبول دارد. تنظیمات نرم افزاری مخصوص کیفیت صدا نیز در رابط کاربری این گوشی گنجانده شده تا بتوانید با تنظیمات از پیش تعیین شده هوآوی با نام 3D Audio و یا تنظیمات دلخواه به اصوات مورد علاقه خود گوش کنید.

دوربین

یکی دیگر از مشخصات قابل توجه هوآوی آنر 9 دوربین های دوگانه آن هستند. این دوربین ها که به حسگر های 12 مگاپیکسلی RGB و 20 مگاپیکسلی مونوکروم مجهز هستند قادرند تصاویری با روشنایی و دقت رنگ بسیار خوب به ثبت برسانند. وظیفه اصلی حسگر مونوکروم جذب نور بیشتر با دقت بالاتر هنگام ثبت تصاویر است که تلفیق آن با حسگر RGB نتایج جالب توجهی از خود نشان می دهد. قابلیت های همیشگی این روز های دوربین گوشی های هوشمند مانند عکسبرداری در حالت های اتوماتیک و HDR و پانوراما و همینطور فیلمبرداری در حالت های اتوماتیک و صحنه آهسته و تایم لپس در آنر 9 نیز موجود هستند، ولی در کنار این موارد قابلیت های جذاب عکاسی و فیلمبرداری دیگری نیز وجود دارند که از جمله آنها میتوان به حالت عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای، عکسبرداری و ساخت مدل 3 بعدی، عکس برداری در حالت شب، عکاسی از غذا، عکاسی از متن، حالت های جالب نقاشی با نور، ثبت استیکر و واترمارک روی عکس و ثبت یادداشت صوتی روی عکس اشاره کرد.

در کنار این حالت های جدا در حالت عکاسی عادی نیز میتوانید با استفاده از قابلیت تنظیم گشودگی دیافراگم پس زمینه عکس هایی که سوژه مشخصی دارند را تا میزان دلخواه تار کنید و حتی پس از ثبت عکس و در هنگام مشاهده آن در گالری نیز میتوانید نقطه فوکوس دوربین و میزان تار شدگی پس زمینه را نیز عوض کنید. دوربین سلفی آنر 9 هم به حسگر 8 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0 مجهز شده که قابلیت های مرسوم همیشگی را داشته و جدا از آن قابلیت جالب Perfect Selfie نیز در آن گنجانده شده که توسط آن میتوانید مؤلفه های مختلف دخیل در ثبت تصویر سلفی اتوماتیک را به میزان دلخواه تغییر دهید.

فیلمبرداری تا ابعاد 4k توسط دوربین های پشتی آنر 9 انجام میگیرد و قابلیت های مفید EIS و ردیابی سوژه برای فوکوس در آن جای گرفته است. نکته جالب درباره فیلمبرداری با کیفیت 4k در آنر 9 ذخیره فیلم ضبط شده با فرمت x265 است که به صرفه جویی در مصرف فضای ذخیره سازی کمک بسیاری خواهد کرد. کیفیت تصاویر و فیلم هایی که با آنر 9 ثبت شده اند بسیار رضایت بخش هستند و به خاطر داشته باشید که برای ثبت تصاویر در محیط های تاریک یا حالت نقاشی با نور باید گوشی را در جایی ثابت بگذارید زیرا به دلیل باز بودن دریچه دیافراگم به مدت زیاد تکان خوردن گوشی میتواند کیفیت تصویر را کاهش دهد و این نکته در تمامی گوشی هایی که این قابلیت ها را دارند قابل توجه است.

رابط کاربری

عضو جدید خانواده آنر با اندروید 7.0 راهی بازار خواهد شد، هوآوی برای آنر 9 رابط کاربری EMUI 5.1 را به بهترین نحو و مثل همیشه با سیلی از قابلیت های کاربردی بروز رسانی کرده است. کاربران زیادی پیش از این از رابط کاربری EMUI هوآوی فقط به دلیل نبود App Drawer (منوی برنامه ها) ناراضی بودند اما هوآوی با انتشار نسخه 5.1 رابط کاربری خود نشان داد که کاملا به خواسته های کاربران متعهد است و با اضافه کردن قابلیت اضافه کردن منوی App Drawer به صفحه اصلی EMUI را به یکی از دوست داشتنی ترین رابط کاربری های موجود تبدیل کرد. امکانات نرم افزاری آنر 9 فراتر از چیزی است که انتظارش را داشته باشید. میزان امکان شخصی سازی گوشی بسیار بالاست و حتی میتوانید کلید های جهت یابی گوشی را به دلخواه تغییر دهید. مثل همیشه قادر خواهید بود تا بنا به سلیقه خود تم های گوناگونی برای ظاهر گوشی خود انتخاب کنید. یک قابلیت جالب در نرم افزار آنر 9 این است که میتوانید کلیدی دایره ای شکل در تمام صفحات داشته باشید که با زدن بر روی آن منویی دایره ای شکل شامل کلید های جهت یابی و کلید قفل صفحه و کلید بهینه سازی عملکرد گوشی ظاهر می شود و از طریق آن میشود به راحتی و تنها با یک دست از گوشی استفاده کرد. نرم افزار بهینه سازی و مدیریت این گوشی نیز در نوع خود یکی از کامل ترین نرم افزار های بهینه سازی و مدیریتی است که در گوشی های هوشمند خواهید دید. در گالری آنر 9 علاوه بر تماشای تصاویر و عکس های خود میتوانید با استفاده از ویرایشگر تصاویری که در آن گنجانده شده تصاویر را تا هر میزان که بخواهید ویرایش کنید. سرعت و روان بودن رابط کاربری آنر 9 بدون شک یکی از بهترین نقاط قوت این گوشی است که از ترکیب سخت افزار قدرتمند و رابط کاربری بهینه سازی شده آن حاصل شده است. با تغییرات خوبی که در نسخه جدید EMUI اعمال شده استفاده از آن به تجربه ای لذت بخش و کاربردی تبدیل شده و حتی میتوان آن را تجربه ای بسیار نزدیک و شاید بهتر از استفاده از اندروید خام توصیف کرد.

باتری

تا اینجای کار دیدیم که ظاهر جذاب و مشخصات فنی قدرتمند و دوربین پیشرفته و نرم افزار خوب آنر 9 آن را به راحتی در زمره بهترین گوشی های بازار قرار داده است، باتری این گوشی نیز مورد نهایی لیست است که باعث می شود تا آنر 9 کاملا به یک پرچمدار شیک و پر قدرت و با عملکرد فنی بسیار خوب تبدیل شود. ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعتی باتری لیتیوم پلیمری این گوشی در کنار رابط کاربری بهینه سازی شده مدت زمان کاربری کاملا قابل قبولی برای کاربر فراهم میکند و طبق تست های انجام شده به راحتی تا 7 ساعت و 55 دقیقه کارکرد مداوم با گوشی را ممکن خواهد ساخت. در هنگام بررسی و طی استفاده از گوشی برای کارهای روزمره آنر 9 توانست بیش از 15 ساعت کاربری داشته باشد و میزان شارژ باتری طی این مدت از 100 درصد به 9 درصد رسیده بود. پورت USB C این گوشی جدا از سرعت بالای نقل و انتقال اطلاعات سرعت شارژ بالاتری نیز برای آنر 9 به ارمغان آورده است. قابلیت 2A fast Charging که در این گوشی به کار گرفته شده باعث می شود تا بتوانید در زمان 45 دقیقه گوشی را از 4 درصد تا 50 درصد شارژ کنید و زمان شارژ از 4 درصد تا 100 درصد نیز 1 ساعت و 54 دقیقه است که 32 دقیقه آن صرف شارژ 10 درصد آخر (90% تا 100%) خواهد شد.

جمع بندی

هوآوی با ارائه آنر 9 با قیمتی به اندازه گوشی های میان رده دیگر شرکت ها بدون شک پیروزی بزرگی در رقابت با پرچمدار های گران قیمت بازار بدست خواهد آورد. آنر 9 گوشی هوشمندی است که نه تنها هرگز از ظاهر جذاب و بخصوص قاب پشتی زیبای آن خسته نخواهید شد بلکه راحتی استفاده از رابط کاربری و عملکرد فنی فوق العاده سخت افزار و باتری و همینطور تصاویر با کیفیتی که با دوربین های آن ثبت خواهید کرد باعث میشود تا اگر روزی تصمیم به ارتقا به گوشی دیگری گرفتید دلتان برای این پرچمدار هوآوی تنگ شود. قیمت خوب این گوشی و کاربری آسان و مملو از قابلیت های مفید آن باعث خواهد شد تا انتخاب خوبی برای طیف گسترده ای از جامعه باشد و حتی اگر به دنبال فخر فروشی بخاطر قیمت گزاف گوشی خود نیستید میتوانید با خیال راحت آنر 9 هوآوی را به عنوان یکی از بهترین پرچمداران سال 2017 خریداری کنید.

{REVIEW} label=امتیاز; decimal=1; max=10; سخت افزار=9.0; صفحه نمایش=8.9; دوربین=9; صدا=9; طراحی=9.4; باتری=9.3; ارزش خرید=9; {/REVIEW}

بررسی تخصصی گوشی هوآوی آنر 9: آرامش قبل از توفان

(image)

حتما تابحال برایتان پیش آمده که چند روز پر خاطره را پشت سر گذاشته باشید ولی برای تعریف کردن اوقات خوش آن روزها ندانید از کجا باید شروع کنید. این دقیقا حسی است که موقع نوشتن بررسی هوآوی آنر 9 پیش می آید. غول چینی اینبار سربازی به میدان جنگ فرستاده که مشخصات و ظاهر پادشاهان دنیای گوشی های هوشمند را با خود به همراه دارد، آنر9 از این رو سرباز خوانده می شود که در بین قیمت های نجومی پرچمداران امسال قیمتی معادل میان رده ها برایش اعلام شده است. پرچمدار جدید هوآوی با ظاهری چشم نواز و فریبنده و همینطور مشخصات فنی قابل قبول خود به راحتی میتواند ایده آل ترین انتخاب برای خرید گوشی باشد. در ادامه این مطلب با نگاهی دقیق به تمام جزییات هوآوی آنر 9 خواهیم دید که چرا این گوشی بهترین انتخاب برای خرید یک گوشی ایده آل است.

طراحی

انعکاس زیبای نور در پشت گوشی آنر 9 بدون شک یکی از زیباترین صحنه هایی است که از تجربه کار با یک گوشی هوشمند خواهید دید. قاب پشت این گوشی از 15 لایه شیشه که با روند خمش حرارتی با قالبی از بافت مرکب نانو ترکیب شده تولید شده است. لبه های دو طرف این قاب مانند کهکشانی های سامسونگ خمیده هستند که باعث میشود تا جای گرفتن این گوشی 5.15 اینچی در دست بسیار راحت باشد. دور تا دور این گوشی را نواری باریک و فلزی، که توسط فرایند شن ‌زنی (سندبلاست) ساییده شده، فرا گرفته است.

(image)

 این حاشیه فلزی در بالای گوشی جایگاه فرستنده مادون قرمز و میکروفون ثانویه و در حاشیه سمت راست کلید های تنظیم صدا و کلید پاور گوشی و یکی از نوار های آنتن قرار دارند. در لبه پایینی گوشی نیز دو نوار دیگر آنتن و بلندگوی این گوشی و پورت 3.5 میلیمتری هدفون و همینطور پورت USB C به چشم میخورند. لبه سمت چپ این گوشی بجز شیار سیم کارت و کارت حافظه و دیگر نوار آنتن دو طرف گوشی جزییات دیگری ندارد.

(image) (image) (image)

نمای روبروی این گوشی صفحه نمایش 5.15 اینچی را در خود جای داده، بجز حاضرین همیشگی این قسمت یعنی بلندگوی مکالمه و حسگر مجاورتی و دوربین سلفی که در حاشیه بالای صفحه نمایش جای دارند اینبار و بر خلاف آنر 8 شاهد حضور دوباره کلید هوم، که وظیفه حسگر اثر انگشت بودن را نیز به عهده دارد، هستیم کلیدهای جهت یابی نیز در دو طرف این کلید جای گرفته اند. البته کلید هوم آنر 9 فقط لمسی است و نیازی به فشردن آن نخواهید داشت.

(image)

قاب شیشه ای پشت آنر 9 جدا از ظاهر خیره کننده میزبان دوربین های دوگانه این گوشی نیز می باشد. اما طراحی این دوربین ها و فلش کنارشان کاملا همسطح با بدنه انجام گرفته و از این رو با بدنه ای بشدت لغزنده روبرو هستیم. جذب اثر انگشت روی سطوح شیشه ای گوشی های رده بالا نیز به امری عادی شده و آنر 9 نیز از این قاعده مستثنی نیست، ولی به راحتی میتوان تمامی اثر انگشت ها را از روی بدنه زیبای این گوشی پاک کرد. هوآوی آنر 9 با ابعاد 147.3×70.9×7.5  میلیمتر وزنی معادل 155گرم دارد.

صفحه نمایش و سخت افزار

در حالی که گوشی های هوشمند بی دلیل روز به روز بزرگتر می شوند و در دست گرفتن یا قرار دادن آنها در جیب سخت تر می شود، هوآوی آنر 9 مانند دستان یک دوست قدیمی به راحتی در دستتان جای خواهد گرفت و این به لطف نمایشگر 5.15 اینچی آن است. نمایشگر آنر 9 مانند برادر خود یعنی آنر 8 از یک پنل LTPS IPS LCD با کیفیت Full HD تشکیل شده است که تصاویر در آن با ابعاد 1920×1080 به نمایش در خواهند آمد و از این رو دارای چگالی پیکسلی 428 پیکسل در هر اینچ می باشد. صفحه نمایش آنر 9 کاملا بروزرسانی شده و شاهد ترکیب و دمای رنگ بهینه تری نسبت به آنر 8 هستیم و نور صفحه نیز کاملا قابل قبول بوده و به لطف قابلیت افزایش خوانایی زیر نور خورشید مشکلی در کار با گوشی در فضای باز و هوای آفتابی نخواهید داشت. جدا از اینکه صفحه نمایش FHD ابعاد مناسب و کیفیت تصویر خوبی به آنر 9 هدیه داده باید این نکته را هم در نظر بگیریم که ابعاد و کیفیت آن باعث مصرف بهینه تر باتری نسبت به پرچمدارانی که صفحه نمایش های QHD دارند می شود.

(image) (image)

سخت افزار هوآوی آنر 9 یکی از بهترین نقاط قوت این گوشی است. چیپ ست HiSilicon Kirin 960 به لطف پردازنده هشت هسته ای (4×2.4 GHz Cortex-A73 & 4×1.8 GHz Cortex-A53) و 6 گیگابایت حافظه رم و پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP8 چالشی سخت برای رقبای این گوشی به وجود آورده است. قدرت پردازش و عملکرد فنی این گوشی فراتر از آن چیزی است که با دانستن قیمتش از آن انتظار دارید. برای بررسی سخت افزار این گوشی ابتدا تمامی نرم افزار ها روزمره و متداول و تعدادی بازی های پرطرفدار و با گرافیک بالا را روی آن نصب کردیم و پس از اجرا کار با همگی آنها دست به نصب نرم افزار های بنچمارک زدیم ئ تنها بعد از یکبار خالی کردن حافظه رم گوشی شروع به انجام تست های بنچمارک کردیم. ولی آنر 9 همانطور که در نتایج این تست ها میبینید به راحتی از پس همگی آنها بر آمد و نشان داد که حرف های زیادی در زمینه عملکرد فنی برای گفتن دارد. 6 گیگابایت حافظه رم در این گوشی باعث شد تا به راحتی از بازی در حال اجرا به بازی دیگری رفته و دوباره به بازی قبلی برگردیم و این در حالی بود که نرم افزارهای دیگری نیز در پس زمینه در حال اجرا بودند و با سر زدن به آنها میتوانستیم به ادامه کار خود با آنها بپردازیم. نسخه ای که برای این بررسی در اختیار داشتیم 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی در خود داشت و مانند اکثر گوشی های هوشمند با اضافه کردن کارت حافظه در جای سیم کارت دوم میتوان میزان حافظه آن را افزایش داد. مجموع این مشخصات عملکردی سریع و روان و بسیار رضایت بخش به کاربر ارائه خواهد کرد.

(image)

حسگر اثر انگشت آنر 9 که در کلید هوم جای گرفته یکی از سریع ترین حسگر هایی است که در گوشی های هوشمند خواهید دید. ویژگی قابل توجه این حسگر این است که نیازی به فشردن کلیدی برای فعال سازی آن نیست و تنها با لمس آن قفل گوشی به سرعت باز خواهد شد. آنر 9 علیرغم اینکه فاقد بلندگوی استریو می باشد اما صدایی شفاف با بلندی قابل قبول دارد. تنظیمات نرم افزاری مخصوص کیفیت صدا نیز در رابط کاربری این گوشی گنجانده شده تا بتوانید با تنظیمات از پیش تعیین شده هوآوی با نام 3D Audio و یا تنظیمات دلخواه به اصوات مورد علاقه خود گوش کنید.

دوربین

یکی دیگر از مشخصات قابل توجه هوآوی آنر 9 دوربین های دوگانه آن هستند. این دوربین ها که به حسگر های 12 مگاپیکسلی RGB و 20 مگاپیکسلی مونوکروم مجهز هستند قادرند تصاویری با روشنایی و دقت رنگ بسیار خوب به ثبت برسانند. وظیفه اصلی حسگر مونوکروم جذب نور بیشتر با دقت بالاتر هنگام ثبت تصاویر است که تلفیق آن با حسگر RGB نتایج جالب توجهی از خود نشان می دهد. قابلیت های همیشگی این روز های دوربین گوشی های هوشمند مانند عکسبرداری در حالت های اتوماتیک و HDR و پانوراما و همینطور فیلمبرداری در حالت های اتوماتیک و صحنه آهسته و تایم لپس در آنر 9 نیز موجود هستند، ولی در کنار این موارد قابلیت های جذاب عکاسی و فیلمبرداری دیگری نیز وجود دارند که از جمله آنها میتوان به حالت عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای، عکسبرداری و ساخت مدل 3 بعدی، عکس برداری در حالت شب، عکاسی از غذا، عکاسی از متن، حالت های جالب نقاشی با نور، ثبت استیکر و واترمارک روی عکس و ثبت یادداشت صوتی روی عکس اشاره کرد.

(image)

در کنار این حالت های جدا در حالت عکاسی عادی نیز میتوانید با استفاده از قابلیت تنظیم گشودگی دیافراگم پس زمینه عکس هایی که سوژه مشخصی دارند را تا میزان دلخواه تار کنید و حتی پس از ثبت عکس و در هنگام مشاهده آن در گالری نیز میتوانید نقطه فوکوس دوربین و میزان تار شدگی پس زمینه را نیز عوض کنید. دوربین سلفی آنر 9 هم به حسگر 8 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0 مجهز شده که قابلیت های مرسوم همیشگی را داشته و جدا از آن قابلیت جالب Perfect Selfie نیز در آن گنجانده شده که توسط آن میتوانید مؤلفه های مختلف دخیل در ثبت تصویر سلفی اتوماتیک را به میزان دلخواه تغییر دهید.

(image)

(image)

(image)

(image)

(image)

(image)

فیلمبرداری تا ابعاد 4k توسط دوربین های پشتی آنر 9 انجام میگیرد و قابلیت های مفید EIS و ردیابی سوژه برای فوکوس در آن جای گرفته است. نکته جالب درباره فیلمبرداری با کیفیت 4k در آنر 9 ذخیره فیلم ضبط شده با فرمت x265 است که به صرفه جویی در مصرف فضای ذخیره سازی کمک بسیاری خواهد کرد. کیفیت تصاویر و فیلم هایی که با آنر 9 ثبت شده اند بسیار رضایت بخش هستند و به خاطر داشته باشید که برای ثبت تصاویر در محیط های تاریک یا حالت نقاشی با نور باید گوشی را در جایی ثابت بگذارید زیرا به دلیل باز بودن دریچه دیافراگم به مدت زیاد تکان خوردن گوشی میتواند کیفیت تصویر را کاهش دهد و این نکته در تمامی گوشی هایی که این قابلیت ها را دارند قابل توجه است.

رابط کاربری

عضو جدید خانواده آنر با اندروید 7.0 راهی بازار خواهد شد، هوآوی برای آنر 9 رابط کاربری EMUI 5.1 را به بهترین نحو و مثل همیشه با سیلی از قابلیت های کاربردی بروز رسانی کرده است. کاربران زیادی پیش از این از رابط کاربری EMUI هوآوی فقط به دلیل نبود App Drawer (منوی برنامه ها) ناراضی بودند اما هوآوی با انتشار نسخه 5.1 رابط کاربری خود نشان داد که کاملا به خواسته های کاربران متعهد است و با اضافه کردن قابلیت اضافه کردن منوی App Drawer به صفحه اصلی EMUI را به یکی از دوست داشتنی ترین رابط کاربری های موجود تبدیل کرد. امکانات نرم افزاری آنر 9 فراتر از چیزی است که انتظارش را داشته باشید. میزان امکان شخصی سازی گوشی بسیار بالاست و حتی میتوانید کلید های جهت یابی گوشی را به دلخواه تغییر دهید. مثل همیشه قادر خواهید بود تا بنا به سلیقه خود تم های گوناگونی برای ظاهر گوشی خود انتخاب کنید. یک قابلیت جالب در نرم افزار آنر 9 این است که میتوانید کلیدی دایره ای شکل در تمام صفحات داشته باشید که با زدن بر روی آن منویی دایره ای شکل شامل کلید های جهت یابی و کلید قفل صفحه و کلید بهینه سازی عملکرد گوشی ظاهر می شود و از طریق آن میشود به راحتی و تنها با یک دست از گوشی استفاده کرد. نرم افزار بهینه سازی و مدیریت این گوشی نیز در نوع خود یکی از کامل ترین نرم افزار های بهینه سازی و مدیریتی است که در گوشی های هوشمند خواهید دید. در گالری آنر 9 علاوه بر تماشای تصاویر و عکس های خود میتوانید با استفاده از ویرایشگر تصاویری که در آن گنجانده شده تصاویر را تا هر میزان که بخواهید ویرایش کنید. سرعت و روان بودن رابط کاربری آنر 9 بدون شک یکی از بهترین نقاط قوت این گوشی است که از ترکیب سخت افزار قدرتمند و رابط کاربری بهینه سازی شده آن حاصل شده است. با تغییرات خوبی که در نسخه جدید EMUI اعمال شده استفاده از آن به تجربه ای لذت بخش و کاربردی تبدیل شده و حتی میتوان آن را تجربه ای بسیار نزدیک و شاید بهتر از استفاده از اندروید خام توصیف کرد.

(image)

باتری

تا اینجای کار دیدیم که ظاهر جذاب و مشخصات فنی قدرتمند و دوربین پیشرفته و نرم افزار خوب آنر 9 آن را به راحتی در زمره بهترین گوشی های بازار قرار داده است، باتری این گوشی نیز مورد نهایی لیست است که باعث می شود تا آنر 9 کاملا به یک پرچمدار شیک و پر قدرت و با عملکرد فنی بسیار خوب تبدیل شود. ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعتی باتری لیتیوم پلیمری این گوشی در کنار رابط کاربری بهینه سازی شده مدت زمان کاربری کاملا قابل قبولی برای کاربر فراهم میکند و طبق تست های انجام شده به راحتی تا 7 ساعت و 55 دقیقه کارکرد مداوم با گوشی را ممکن خواهد ساخت. در هنگام بررسی و طی استفاده از گوشی برای کارهای روزمره آنر 9 توانست بیش از 15 ساعت کاربری داشته باشد و میزان شارژ باتری طی این مدت از 100 درصد به 9 درصد رسیده بود. پورت USB C این گوشی جدا از سرعت بالای نقل و انتقال اطلاعات سرعت شارژ بالاتری نیز برای آنر 9 به ارمغان آورده است. قابلیت 2A fast Charging که در این گوشی به کار گرفته شده باعث می شود تا بتوانید در زمان 45 دقیقه گوشی را از 4 درصد تا 50 درصد شارژ کنید و زمان شارژ از 4 درصد تا 100 درصد نیز 1 ساعت و 54 دقیقه است که 32 دقیقه آن صرف شارژ 10 درصد آخر (90% تا 100%) خواهد شد.

(image)

جمع بندی

هوآوی با ارائه آنر 9 با قیمتی به اندازه گوشی های میان رده دیگر شرکت ها بدون شک پیروزی بزرگی در رقابت با پرچمدار های گران قیمت بازار بدست خواهد آورد. آنر 9 گوشی هوشمندی است که نه تنها هرگز از ظاهر جذاب و بخصوص قاب پشتی زیبای آن خسته نخواهید شد بلکه راحتی استفاده از رابط کاربری و عملکرد فنی فوق العاده سخت افزار و باتری و همینطور تصاویر با کیفیتی که با دوربین های آن ثبت خواهید کرد باعث میشود تا اگر روزی تصمیم به ارتقا به گوشی دیگری گرفتید دلتان برای این پرچمدار هوآوی تنگ شود. قیمت خوب این گوشی و کاربری آسان و مملو از قابلیت های مفید آن باعث خواهد شد تا انتخاب خوبی برای طیف گسترده ای از جامعه باشد و حتی اگر به دنبال فخر فروشی بخاطر قیمت گزاف گوشی خود نیستید میتوانید با خیال راحت آنر 9 هوآوی را به عنوان یکی از بهترین پرچمداران سال 2017 خریداری کنید.

{REVIEW} label=امتیاز; decimal=1; max=10; سخت افزار=9.0; صفحه نمایش=8.9; دوربین=9; صدا=9; طراحی=9.4; باتری=9.3; ارزش خرید=9; {/REVIEW}

بررسی تخصصی گوشی هوآوی آنر 9: آرامش قبل از توفان