7 مه

برترین حافظه های رم DDR4 اردیبهشت ۱۳۹۵

برترین حافظه های رم DDR4 اردیبهشت ۱۳۹۵

برترین حافظه های  رم DDR4 اردیبهشت ۱۳۹۵

راهنمایی کاربران و معرفی بهترین محصولات بر اساس پارامترهای مهم، یکی از رویکرد های مهم وب سایت سخت افزار به شمار می رود و در نظر داریم تا در قالبی جدید به معرفی برترین محصولات به صورت ماهانه بپردازیم. هر ماه می توانید برترین محصولات را به صورت دسته بندی های مختلف در وب سایت سخت افزار مشاهده کنید تا در صورت سازگاری با نوع کاربرد، قطعات کامپیوتر شخصی و بودجه، قطعه معرفی شده را خریداری کنید. برای شروع به معرفی برترین حافظه های رم DDR4 موجود در بازار خواهیم پرداخت.

 

حافظه های رم در حال حاضر شامل سه دسته بندی بر اساس نوع چینش ماژول ها هستند. حافظه های تک کانال شامل یک ماژول، دو کانال شامل دو ماژول و چهار کانال شامل چهار ماژول حافظه می شوند و روند معرفی محصولات نیز بر همین اساس خواهد بود. 

 

بهترین حافظه رم  DDR4 تک کاناله

کاندیدها: Kingston HyperX SAVAGE 4GB 2400 CL12، Geil Pristine 4GB 2133 CL15، Kingston HyperX FURY 8GB 2400 CL15

 

معرفی کاندیدها

 

راهنمای خرید حافظه رم DDR4

 

Kingston HyperX SAVAGE 4GB 2400 CL12: حافظه رم تک ماژول با ظرفیت ۴ گیگابایت و با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز می تواند پاسخگوی نیاز بسیاری از کاربران خانگی تلقی شود که به روز بودن قطعات کامپیوتر شخصی به عنوان دغدغه مهم آنهاست. برای چنین کاربردی تنها یک ماژول ۴ گیگابایتی بدون در نظر گرفتن فرکانس می تواند به عنوان گزینه ای ایده آل معرفی شود. قدمت حضور برند کینگ استون در بازار کشور به عنوان تولید کننده محصولات با کیفیت و خوش قیمت نقش قابل توجهی در انتخاب ما ایفا کرده است. برندی که همواره یک برگ برنده در مقابل رقبا دارد و تمام توان خود به رقابت می پردازد. مهم ترین نکته در خصوص حافظه رم SAVAGE 4GB DDR4 2400 زمان تاخیر CL12 است که در ارائه عملکرد بهتر نسبت به رقبا،‌بسیار موثر واقع می شود. هیت سینک یکپارچه مشکی رنگ می تواند حرارت تولید شده توسط چیپ ست های حافظه را دفع کند و ظاهر زیبایی به یک ماژول ارزان قیمت ببخشد. ارتفاع هیت سینک مشکلی برای نصب خنک کننده پردازنده به وجود نمی آورد و با جمع بندی تمامی مشخصات SAVAGE 4GB DDR4 2400 CL12، می توان دلیل انتخاب این محصول به عنوان یک کاندید را درک کرد.ماژول حافظه ۴ گیگابایتی کینگ استون با فرکانس ۴ گیگابایت و فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز هم اکنون با قیمت حدودی ۹۵ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

 

راهنمای خرید حافظه رم DDR4 

 

Geil Pristine 4GB 2133 CL15: اگر بودجه کمتری نسبت به SAVAGE 4GB 2400 CL12 در نظر گرفتید و وجود هیت سینک، زمان تاخیر بهینه و فرکانس بالا به عنوان پارامتری های مهم شما در خرید حافظه رم در اولویت قرار ندارند، حافظه Geil Pristine یک گزینه بی نظیر به شمار می رود. یک ماژول ۴ گیگابایتی با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز و زمان تاخیر CL15 به عنوان یک حافظه رم استاندارد و پایه شناخته می شود که با قیمت کمتر از ۷۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد. برند Geil یکی از قدیمی ترین و سرشناس ترین تولید کنندگان حافظه رم شناخته می شود و حضور طولانی مدتی در بازار کشور دارد. عدم وجود هیت سینک برای یک حافظه رم با قیمت کمتر از ۷۰ هزار تومان به عنوان نکته منفی شناخته نمی شود و حرارت تولیدی چیپ ست ها در فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز به عنوان فرکانس پایه چیپ ست DDR4 سبب تولید حرارت آزار دهنده نمی شود.

 

راهنمای خرید حافظه رم DDR4

 

Kingston HyperX FURY 8GB 2400 CL15: پس از معرفی دو کاندید با حجم ۴ گیگابایت، اکنون زمان معرفی تنها کاندید ۸ گیگابایتی فرا رسیده است. حافظه رم Kingston HyperX FURY 8GB 2400 CL15 با فرکانس ۲۴۰۰ و زمان تاخیر CL15 عملکرد استانداردی نسبت به سایر رقبا از خود به نمایش می گذارد. هیت سینک شانه کوتاه FURY در زیباسازی حافظه نقش بیشتری نسبت به خنک سازی چیپ ست های DDR4 ایفا می کند و رنگ مشکی با نوشته های برجسته سبک مشابهی با خانواده SAVAGE ارائه می دهد. حجم حافظه ۸ گیگابایت می تواند نیاز گیمر ها را تحت پوشش قرار دهد و شرایط مناسبی برای راه اندازی یک سیستم گیمینگ میان رده فراهم می شود. حافظه رم ۲۸۸ پین Kingston HyperX FURY 8GB 2400 CL15 با ولتاژ ۱.۲ ولت فعالیت می کند. حافظه رم Kingston HyperX FURY 8GB 2400 CL15 در حال حاضر با قیمت حدودی ۱۹۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

 

بهترین حافظه رم دو کاناله

کاندیدها: Geil Super Luce 16GB DDR4 2400 CL15، Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3000 CL15، Geil Dragon 16GB DDR4 2400 CL14، GSkill TridentZ 32GB DDR4 3000 CL14، Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 2666 CL16

معرفی کاندیدها

 

راهنمای خرید حافظه رم DDR4

 

Geil Super Luce 16GB DDR4 2400 CL15: اگر قصد خریداری یک کیت دو کاناله DDR4 با مشخصات فنی خوب، ظاهر زیبا و قیمت مناسب دارید، به طور حتم حافظه رم Geil Super Luce با دو ماژول ۸ گیگابایتی و فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز بهترین انتخاب به شمار می رود. هیت سینک شانه بلند به رنگ مشکی که درون خود دیود نوری سفید رنگی جای داده که بر اساس دمای چیپ سیت های حافظه و الگوهای از پیش تعریف شده به نور افشانی می پردازد. حافظه منتخب Geil Super Luce گزینه ای بسیار عالی برای گیمرها به شمار می رود و با وجود زمان تاخیر  CL15 رقبای بسیاری را در کنار خود مشاهده می کند. ولتاژ کاری حافظه رم Geil Super Luce 16GB DDR4 2400 CL15 برابر با ۱.۲ ولت است. حافظه رم Geil در حال حاضر با قیمت ۲۹۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

 

راهنمای خرید حافظه رم DDR4

 

Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3000 CL15: خانواده محصولات Dominator کمپانی Corsair همواره حافظه های رم با کیفیت و حرفه ای را در خود جای داده و این رویکرد همچنان ادامه دارد. کیت دو کاناله Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3000 CL15 یکی از بهترین محصولات این شرکت در بازار کشور است که با قیمت حدودی ۵۷۵ هزار تومان به فروش می رسد. کیت منتخب وب سایت سخت افزار شامل دو ماژول با ظرفیت ۸ گیگابایت می شود که با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز به فعالیت می پردازند. زمان تاخیر CL15 برای حافظه رم DDR4 با فرکانس ۳۰۰۰ مگاهرتز، عدد بسیار مناسبی است و در انتخاب این محصول تاثیر گذار بود. چیپ ست های حافظه به کار رفته در Dominator Platinum از با کیفیت ترین نمونه های تولید شده انتخاب می شوند تا عملکرد بالایی در شرایط استاندارد و اورکلاک از خود به نمایش بگذارند. هیت سینک آلومینیومی Dominator Platinum به صورت دو تکه بوده و شانه بالایی آن قابل جداسازی خواهد بود. به این صورت مشکلی برای نصب ایرکولر ها وجود ندارد و ارتفاع استاندارد می تواند راه را برای نصب انواع خنک کننده بادی فراهم سازد. کیت حافظه دو کاناله Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3000 CL15 هم اکنون با قیمت حدودی ۵۷۵ هزار تومان در دسترس کاربران قرار دارد.

 

راهنمای خرید حافظه رم DDR4

 

Geil Dragon 16GB DDR4 2400 CL14: عضو جدیدی از خانواده محصولات کمپانی Geil که با نام Dragon شناخته می شود و قیمت مناسب، مهم ترین نکته برتری آن به شمار می رود. با توجه به عدم وجود هیت سینک خنک کننده، کمپانی Geil از ترفند جالبی برای جذاب کردن حافظه Dragon استفاده کرده و طرح یک اژدهی زرد رنگ روی سطح برد قرار گرفته است. همچنین Geil از دو رنگ بندی متفاوت برای چیپ ست های حافظه بهره گرفته که شامل رنگ متداول مشکی و رنگ متفاوت سفید می شود. تم اصلی رنگ بندی برد نیز سفید است که در کنار رنگ زرد اژدهای Geil نمای زیبا و جذابی به آن بخشیده است. کمپانی Geil برای نشان دادن وضعیت فعالیت چیپ ست های حافظه، یک دیود نوری در مرکز برد نصب کرده که در صورت روشن بودن سیستم و فعالیت ماژول های حافظه، دیود نوری به اعلام وضعیت خواهد پرداخت. زمان تاخیر CL14 برای حافظه ای با فرکانس ۲۴۰۰ یک رقم استاندارد به شمار می رود،‌هر چند بسیاری از شرکت های تولید کننده، حافظه رم ۲۴۰۰ مگاهرتزی خود را با زمان تاخیر CL15 عرضه می کنند. سازگاری با چیپ ست های Z170 و X99 اینتل و همچنین پشتیبانی از پروفایل حافظه اینتل موسوم به Intel XMP 2.0 از دیگر مشخصات حافظه رم Geil Dragon 16GB DDR4 2400 CL15 به شمار می روند. این محصول کمپانی Geil هم اکنون با قیمت ۲۷۵ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

 

راهنمای خرید حافظه رم DDR4

 

GSkill TridentZ 32GB DDR4 3000 CL14: کیت دو کاناله جی اسکیل با دو ماژول ۱۶ گیگابایتی که رقیب قابل توجهی در بازار ندارد. یافتن کیت دو کاناله با حجم ۳۲ گیگابایت در بازار چندان آسان نیست و فقط چند مدل محدود در بازار مشاهده می شود. نسل جدید حافظه های سری Trident کمپانی جی اسکیل ادامه دهنده راه نسل گذشته است. کیفیت بالای چیپ ست ها و هیت سینک آلومینیومی همانند گذشته حفظ شده و تنوع قابل قبولی نیز در این خانواده مشاهده می شود. حافظه رم TridentZ با دو ماژول ۱۶ گیگابایتی و فرکانس ۳۰۰۰ مگاهرتز با زمان تاخیر CL14 پهنای باند خود را در اختیار کامپیوتر شخصی قرار می دهد. با توجه به فرکانس ۳۰۰۰ مگاهرتزی، زمان تاخیر CL14 بسیار عالی است و سرعت قابل توجهی ارائه می دهد. هیت سینک نسل جدید Trident بر خلاف نسل گذشته به صورت یک تکه بوده و امکان جداسازی شانه بالایی آن وجود ندارد. به این ترتیب ممکن است برای نصب ایرکولر با مشکل مواجه شوید. قابلیت اورکلاک بی نظیر برای حافظه های سری TridentZ امری طبیعی و بسیار جذاب برای کاربران حرفه ای است که در محصول منتخب نیز شرایط برای اورکلاک فراهم است. ولتاژ کاری حافظه رم GSkill TridentZ 32GB DDR4 3000 CL14 برابر با ۱.۳۵ ولت است و هم اکنون با قیمت ۱.۱۰۰.۰۰۰ تومان در بازار به فروش می رسد.

 

راهنمای خرید حافظه رم DDR4

 

Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 2666 CL16: اگر فرکانس و قیمت بالای حافظه رم G.Skill TridentZ با کاربرد و بودجه شما همخوانی ندارد،‌گزینه ارزان تری در اختیارتان قرار می گیرد. برند Corsair با حافظه Vengeance LPX انتظار شما را می کشد تا با پرداخت هزینه به مراتب کمتری، ۳۲ گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز و چیپ ست های با کیفیت را به دست آورید. قیمت کیت دو کاناله Corsair Vengeance LPX شامل دو ماژول ۱۶ گیگابایتی با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز در حدود ۸۲۰ هزار تومان است و در سه رنگ بندی قرمز، آبی و مشکی در دسترس کاربران قرار دارد. تمامی چیپ ست های به کار رفته در حافظه های Vengeance LPX بر اساس الگوریتم خاص Corsair مورد تست قرار گرفته و بهترین نمونه ها انتخاب می شوند. از این رو عملکرد و طول عمر بالا در کنار قابلیت اورکلاک به عنوان مهم ترین ویژگی های محصول منتخب وب سایت سخت افزار معرفی می شوند. مادربرد های  مجهز به چیپ ست های سری ۱۰۰ و X99 اینتل می توانند از حافظه Vengeance LPX (مادربرد هایی که اسلات رم DDR4 دارند) پشتیبانی کنند. ولتاژ کاری حافظه Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 2666 CL16 برابر با ۱.۲ ولت و زمان تاخیر آن CL16 است که اعداد و ارقام مناسبی به شمار می روند.

 

بهترین حافظه رم DDR4 چهار کاناله

کاندیدها: GSkill Ripjaws V 32GB DDR4 2400 CL15، GSkill Ripjaws 4 128GB DDR4 2800 CL15، Kingston HyperX FURY 32GB DDR4 2400 CL15، Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3600 CL18

 

معرفی کاندیدها

 

راهنمای خرید حافظه رم DDR4

 

GSkill Ripjaws V 32GB DDR4 2400 CL15: عضوی جدید در بخش حافظه های رم کمپانی GSkill که با مشخصات فنی و قیمت مناسبی در بازار عرضه می شود. ظرفیت و فرکانس های مختلفی برای حافظه های خانواده Ripjaws V در نظر گرفته شده تا طیف وسیعی از کاربران به عنوان مشتری جذب شوند. رنگ بندی متنوع شامل ۵ رنگ شامل قرمز، آبی، مشکی، طوسی و نقره ای به کاربران این امکان را می دهد تا حافظه رم خود را بر اساس هماهنگی رنگ آن با سایر قطعات انتخاب کنند. هیت سینک آلومینیومی Ripjaws V جی اسکیل با ارتفاع ۴۲ میلی متر سعی می کند که برای نصب ایرکولر ها مشکل ساز نشود اما ممکن است در برخی مواقع برای نصب بعضی از ایرکولر های حرفه ای با مشکل مواجه شوید. کیت حافظه منتخب وب سایت سخت افزار شامل ۴ ماژول با ظرفیت ۸ گیگابایت می شود که با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز به فعالیت می پردازند. به واسطه فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتزی می توانید از حافظه انتخابی روی مادربرد های مجهز به چیپ ست X99 اینتل استفاده کنید. زمان تاخیر CL15 و ولتاژ ۱.۲ ولت از دیگر مشخصات کیت حافظه چهار کاناله جی اسکیل Ripjaws V به شمار می روند. کیت چهار کاناله GSkill Ripjaws V 32GB DDR4 2400 CL15 در حال حاضر با قیمت حدودی ۷۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

 

راهنمای خرید حافظه رم DDR4

 

GSkill Ripjaws 4 128GB DDR4 2800 CL15: یافتن کیت حافظه با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در بازار کار بسیار دشواریست و یکی از معدود گزینه های شما در بازار، کیت چهار کاناله GSkill Ripjaws 4 128GB DDR4 2800 CL15 است. حافظه ای که از نظر حجم و فرکانس به طور اختصاصی برای کاربران فوق حرفه ای و سیستم های مخصوص ورک استیشن و سرور تولید می شود. حافظه های رم حرفه ای G.Skill توسط مادربرد های متعدد و با استفاده از نرم افزار اختصاصی این کمپانی تست می شوند تا عملکرد آنها در شرایط مختلف مورد بررسی قرار گیرد. کیت حافظه منتخب شامل ۸ ماژول با ظرفیت ۱۶ گیگابایت می شود که از این رو گزینه ای بسیار ایده آل برای مادربرد های حرفه ای مجهز به چیپ ست X99 اینتل به شمار می رود. هشت ماژول حافظه با فرکانس ۲۸۰۰ مگاهرتز و ولتاژ ۱.۲ ولت به فعالیت می پردازند و زمان تاخیر CL15 نیز با توجه به فرکانس، مقدار مناسبی تلقی می شود. حافظه رم Ripjaws 4 اولین حافظه DDR4 در جهان به شمار می رود که به ثبت فرکانس ۴۰۰۴ مگاهرتز در حالت اورکلاک نائل آمده است. هیت سینک آلومینیومی شانه کوتاه Ripjaws 4 در سه رنگ مشکی،‌قرمز و آبی برای هماهنگی با ترکیب رنگ سایر محصولات کامپیوتر شخصی بسیار عالی به نظر می رسد. ارتفاع ۴۰ میلی متری هیت سینک Ripjaws 4 مشکل خاصی برای نصب ایرکولر های حرفه ای به وجود نمی آورد. کیت حافظه حرفه ای GSkill Ripjaws 4 128GB DDR4 2800 CL15 هم اکنون با قیمت حدودی ۳ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

 

راهنمای خرید حافظه رم DDR4

 

Kingston HyperX FURY 32GB DDR4 2400 CL15: عضو دیگری از خانواده حافظه HyperX FURY کمپانی کینگ استون با بهره گیری از ۴ ماژول ۸ گیگابایتی با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز به سادگی روی مادربرد های مجهز به چیپ ست X99 اینتل قابل نصب هستند. محصول منتخب ما از برند کینگ استون رقیب مستقیم GSkill Ripjaws V 32GB DDR4 2400 CL15 به شمار می رود و علاوه بر مشخصات، قیمت به نسبت برابری دارند. نماینده چهار کاناله کینگ استون با دارا بودن چهار ماژول ۲۴۰۰ مگاهرتزی و زمان تاخیر CL15 به سادگی قابلیت اورکلاک خودکار به فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز را دارد. از این رو می توانید روی قابلیت اورکلاک HyperX FURY حساب باز کنید، هر چند نباید انتظار  قدرت اورکلاک حرفه ای از آن داشت، اما با توجه به مشخصات فنی و قیمت انتظار شما را به خوبی برآورده می سازد. هیت سینک آلومینیومی شانه کوتاه HyperX FURY فقط در رنگ مشکی تولید می شود و انتخابی از نظر رنگ برای کاربران وجود ندارد. حافظه رم Kingston HyperX FURY 32GB DDR4 2400 CL15 با قیمت حدودی ۶۸۰ هزار تومان در دسترس کاربران قرار دارد.

 

راهنمای خرید حافظه رم DDR4

 

Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3600 CL18: سریع ترین حافظه رم چهار کاناله در میان سه کاندید دیگر که البته حجم حافظه کمتری را ارائه می دهد. چهار ماژول با ظرفیت ۴ گیگابایت و فرکانس ۳۶۰۰ مگاهرتز می تواند آرزوی دست نیافتنی هر کاربر حرفه ای تلقی شود. عبارت دست نیافتنی از بابت قیمت بالای حافظه رم Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3600 CL18 عنوان شده، زیرا با قیمت ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی آن انتخاب های فراوانی با ظرفیت حافظه بیشتر در دسترس شما قرار دارد. اما عاشقان سرعت که ۱۶ گیگابایت حافظه برای آنها مناسب است، بدون شک انتخاب بهتری نسبت به Corsair Dominator Platinum پیش روی خود مشاهده نمی کنند. بخش بالایی هیت سینک قابلیت جداسازی دارد تا برای نصب ایرکولر های حرفه ای با مشکل مواجه نشوید. دیود نوری یکپارچه که در شانه بالایی هیت سینک قرار گرفته، با استفاده از نرم افزار اختصاصی Corsair Link قابل تنظیم  برای نور افشانی در حالات مختلف خواهد بود. همچنین Corsair برای محصولات خانواده Dominator Platinum از خنک کننده اختصاصی بهره می برد که ظاهر جذاب و چشم نوازی به کامپیوتر شخصی شما می بخشد. کنترل سرعت چرخش فن و نورپردازی دیود های نوری خنک کننده Corsair توسط نرم افزار اختصاصی این کمپانی صورت می گیرد.

 

شما کدام یک از محصولات را در هر بخش به عنوان محصول برتر انتخاب می کنید؟ دلایل خود را نیز با ما به اشتراک بگذارید.

 

برترین حافظه های رم DDR4 اردیبهشت ۱۳۹۵

(image)

راهنمایی کاربران و معرفی بهترین محصولات بر اساس پارامترهای مهم، یکی از رویکرد های مهم وب سایت سخت افزار به شمار می رود و در نظر داریم تا در قالبی جدید به معرفی برترین محصولات به صورت ماهانه بپردازیم. هر ماه می توانید برترین محصولات را به صورت دسته بندی های مختلف در وب سایت سخت افزار مشاهده کنید تا در صورت سازگاری با نوع کاربرد، قطعات کامپیوتر شخصی و بودجه، قطعه معرفی شده را خریداری کنید. برای شروع به معرفی برترین حافظه های رم DDR4 موجود در بازار خواهیم پرداخت.

 

حافظه های رم در حال حاضر شامل سه دسته بندی بر اساس نوع چینش ماژول ها هستند. حافظه های تک کانال شامل یک ماژول، دو کانال شامل دو ماژول و چهار کانال شامل چهار ماژول حافظه می شوند و روند معرفی محصولات نیز بر همین اساس خواهد بود. 

 

بهترین حافظه رم  DDR4 تک کاناله

کاندیدها: Kingston HyperX SAVAGE 4GB 2400 CL12، Geil Pristine 4GB 2133 CL15، Kingston HyperX FURY 8GB 2400 CL15

 

معرفی کاندیدها

 

(image)

 

Kingston HyperX SAVAGE 4GB 2400 CL12: حافظه رم تک ماژول با ظرفیت ۴ گیگابایت و با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز می تواند پاسخگوی نیاز بسیاری از کاربران خانگی تلقی شود که به روز بودن قطعات کامپیوتر شخصی به عنوان دغدغه مهم آنهاست. برای چنین کاربردی تنها یک ماژول ۴ گیگابایتی بدون در نظر گرفتن فرکانس می تواند به عنوان گزینه ای ایده آل معرفی شود. قدمت حضور برند کینگ استون در بازار کشور به عنوان تولید کننده محصولات با کیفیت و خوش قیمت نقش قابل توجهی در انتخاب ما ایفا کرده است. برندی که همواره یک برگ برنده در مقابل رقبا دارد و تمام توان خود به رقابت می پردازد. مهم ترین نکته در خصوص حافظه رم SAVAGE 4GB DDR4 2400 زمان تاخیر CL12 است که در ارائه عملکرد بهتر نسبت به رقبا،‌بسیار موثر واقع می شود. هیت سینک یکپارچه مشکی رنگ می تواند حرارت تولید شده توسط چیپ ست های حافظه را دفع کند و ظاهر زیبایی به یک ماژول ارزان قیمت ببخشد. ارتفاع هیت سینک مشکلی برای نصب خنک کننده پردازنده به وجود نمی آورد و با جمع بندی تمامی مشخصات SAVAGE 4GB DDR4 2400 CL12، می توان دلیل انتخاب این محصول به عنوان یک کاندید را درک کرد.ماژول حافظه ۴ گیگابایتی کینگ استون با فرکانس ۴ گیگابایت و فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز هم اکنون با قیمت حدودی ۹۵ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

 

(image)  

 

Geil Pristine 4GB 2133 CL15: اگر بودجه کمتری نسبت به SAVAGE 4GB 2400 CL12 در نظر گرفتید و وجود هیت سینک، زمان تاخیر بهینه و فرکانس بالا به عنوان پارامتری های مهم شما در خرید حافظه رم در اولویت قرار ندارند، حافظه Geil Pristine یک گزینه بی نظیر به شمار می رود. یک ماژول ۴ گیگابایتی با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز و زمان تاخیر CL15 به عنوان یک حافظه رم استاندارد و پایه شناخته می شود که با قیمت کمتر از ۷۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد. برند Geil یکی از قدیمی ترین و سرشناس ترین تولید کنندگان حافظه رم شناخته می شود و حضور طولانی مدتی در بازار کشور دارد. عدم وجود هیت سینک برای یک حافظه رم با قیمت کمتر از ۷۰ هزار تومان به عنوان نکته منفی شناخته نمی شود و حرارت تولیدی چیپ ست ها در فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز به عنوان فرکانس پایه چیپ ست DDR4 سبب تولید حرارت آزار دهنده نمی شود.

 

(image)

 

Kingston HyperX FURY 8GB 2400 CL15: پس از معرفی دو کاندید با حجم ۴ گیگابایت، اکنون زمان معرفی تنها کاندید ۸ گیگابایتی فرا رسیده است. حافظه رم Kingston HyperX FURY 8GB 2400 CL15 با فرکانس ۲۴۰۰ و زمان تاخیر CL15 عملکرد استانداردی نسبت به سایر رقبا از خود به نمایش می گذارد. هیت سینک شانه کوتاه FURY در زیباسازی حافظه نقش بیشتری نسبت به خنک سازی چیپ ست های DDR4 ایفا می کند و رنگ مشکی با نوشته های برجسته سبک مشابهی با خانواده SAVAGE ارائه می دهد. حجم حافظه ۸ گیگابایت می تواند نیاز گیمر ها را تحت پوشش قرار دهد و شرایط مناسبی برای راه اندازی یک سیستم گیمینگ میان رده فراهم می شود. حافظه رم ۲۸۸ پین Kingston HyperX FURY 8GB 2400 CL15 با ولتاژ ۱.۲ ولت فعالیت می کند. حافظه رم Kingston HyperX FURY 8GB 2400 CL15 در حال حاضر با قیمت حدودی ۱۹۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

 

بهترین حافظه رم دو کاناله

کاندیدها: Geil Super Luce 16GB DDR4 2400 CL15، Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3000 CL15، Geil Dragon 16GB DDR4 2400 CL14، GSkill TridentZ 32GB DDR4 3000 CL14، Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 2666 CL16

معرفی کاندیدها

 

(image)

 

Geil Super Luce 16GB DDR4 2400 CL15: اگر قصد خریداری یک کیت دو کاناله DDR4 با مشخصات فنی خوب، ظاهر زیبا و قیمت مناسب دارید، به طور حتم حافظه رم Geil Super Luce با دو ماژول ۸ گیگابایتی و فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز بهترین انتخاب به شمار می رود. هیت سینک شانه بلند به رنگ مشکی که درون خود دیود نوری سفید رنگی جای داده که بر اساس دمای چیپ سیت های حافظه و الگوهای از پیش تعریف شده به نور افشانی می پردازد. حافظه منتخب Geil Super Luce گزینه ای بسیار عالی برای گیمرها به شمار می رود و با وجود زمان تاخیر  CL15 رقبای بسیاری را در کنار خود مشاهده می کند. ولتاژ کاری حافظه رم Geil Super Luce 16GB DDR4 2400 CL15 برابر با ۱.۲ ولت است. حافظه رم Geil در حال حاضر با قیمت ۲۹۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

 

(image)

 

Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3000 CL15: خانواده محصولات Dominator کمپانی Corsair همواره حافظه های رم با کیفیت و حرفه ای را در خود جای داده و این رویکرد همچنان ادامه دارد. کیت دو کاناله Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3000 CL15 یکی از بهترین محصولات این شرکت در بازار کشور است که با قیمت حدودی ۵۷۵ هزار تومان به فروش می رسد. کیت منتخب وب سایت سخت افزار شامل دو ماژول با ظرفیت ۸ گیگابایت می شود که با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز به فعالیت می پردازند. زمان تاخیر CL15 برای حافظه رم DDR4 با فرکانس ۳۰۰۰ مگاهرتز، عدد بسیار مناسبی است و در انتخاب این محصول تاثیر گذار بود. چیپ ست های حافظه به کار رفته در Dominator Platinum از با کیفیت ترین نمونه های تولید شده انتخاب می شوند تا عملکرد بالایی در شرایط استاندارد و اورکلاک از خود به نمایش بگذارند. هیت سینک آلومینیومی Dominator Platinum به صورت دو تکه بوده و شانه بالایی آن قابل جداسازی خواهد بود. به این صورت مشکلی برای نصب ایرکولر ها وجود ندارد و ارتفاع استاندارد می تواند راه را برای نصب انواع خنک کننده بادی فراهم سازد. کیت حافظه دو کاناله Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3000 CL15 هم اکنون با قیمت حدودی ۵۷۵ هزار تومان در دسترس کاربران قرار دارد.

 

(image)

 

Geil Dragon 16GB DDR4 2400 CL14: عضو جدیدی از خانواده محصولات کمپانی Geil که با نام Dragon شناخته می شود و قیمت مناسب، مهم ترین نکته برتری آن به شمار می رود. با توجه به عدم وجود هیت سینک خنک کننده، کمپانی Geil از ترفند جالبی برای جذاب کردن حافظه Dragon استفاده کرده و طرح یک اژدهی زرد رنگ روی سطح برد قرار گرفته است. همچنین Geil از دو رنگ بندی متفاوت برای چیپ ست های حافظه بهره گرفته که شامل رنگ متداول مشکی و رنگ متفاوت سفید می شود. تم اصلی رنگ بندی برد نیز سفید است که در کنار رنگ زرد اژدهای Geil نمای زیبا و جذابی به آن بخشیده است. کمپانی Geil برای نشان دادن وضعیت فعالیت چیپ ست های حافظه، یک دیود نوری در مرکز برد نصب کرده که در صورت روشن بودن سیستم و فعالیت ماژول های حافظه، دیود نوری به اعلام وضعیت خواهد پرداخت. زمان تاخیر CL14 برای حافظه ای با فرکانس ۲۴۰۰ یک رقم استاندارد به شمار می رود،‌هر چند بسیاری از شرکت های تولید کننده، حافظه رم ۲۴۰۰ مگاهرتزی خود را با زمان تاخیر CL15 عرضه می کنند. سازگاری با چیپ ست های Z170 و X99 اینتل و همچنین پشتیبانی از پروفایل حافظه اینتل موسوم به Intel XMP 2.0 از دیگر مشخصات حافظه رم Geil Dragon 16GB DDR4 2400 CL15 به شمار می روند. این محصول کمپانی Geil هم اکنون با قیمت ۲۷۵ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

 

(image)

 

GSkill TridentZ 32GB DDR4 3000 CL14: کیت دو کاناله جی اسکیل با دو ماژول ۱۶ گیگابایتی که رقیب قابل توجهی در بازار ندارد. یافتن کیت دو کاناله با حجم ۳۲ گیگابایت در بازار چندان آسان نیست و فقط چند مدل محدود در بازار مشاهده می شود. نسل جدید حافظه های سری Trident کمپانی جی اسکیل ادامه دهنده راه نسل گذشته است. کیفیت بالای چیپ ست ها و هیت سینک آلومینیومی همانند گذشته حفظ شده و تنوع قابل قبولی نیز در این خانواده مشاهده می شود. حافظه رم TridentZ با دو ماژول ۱۶ گیگابایتی و فرکانس ۳۰۰۰ مگاهرتز با زمان تاخیر CL14 پهنای باند خود را در اختیار کامپیوتر شخصی قرار می دهد. با توجه به فرکانس ۳۰۰۰ مگاهرتزی، زمان تاخیر CL14 بسیار عالی است و سرعت قابل توجهی ارائه می دهد. هیت سینک نسل جدید Trident بر خلاف نسل گذشته به صورت یک تکه بوده و امکان جداسازی شانه بالایی آن وجود ندارد. به این ترتیب ممکن است برای نصب ایرکولر با مشکل مواجه شوید. قابلیت اورکلاک بی نظیر برای حافظه های سری TridentZ امری طبیعی و بسیار جذاب برای کاربران حرفه ای است که در محصول منتخب نیز شرایط برای اورکلاک فراهم است. ولتاژ کاری حافظه رم GSkill TridentZ 32GB DDR4 3000 CL14 برابر با ۱.۳۵ ولت است و هم اکنون با قیمت ۱.۱۰۰.۰۰۰ تومان در بازار به فروش می رسد.

 

(image)

 

Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 2666 CL16: اگر فرکانس و قیمت بالای حافظه رم G.Skill TridentZ با کاربرد و بودجه شما همخوانی ندارد،‌گزینه ارزان تری در اختیارتان قرار می گیرد. برند Corsair با حافظه Vengeance LPX انتظار شما را می کشد تا با پرداخت هزینه به مراتب کمتری، ۳۲ گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز و چیپ ست های با کیفیت را به دست آورید. قیمت کیت دو کاناله Corsair Vengeance LPX شامل دو ماژول ۱۶ گیگابایتی با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز در حدود ۸۲۰ هزار تومان است و در سه رنگ بندی قرمز، آبی و مشکی در دسترس کاربران قرار دارد. تمامی چیپ ست های به کار رفته در حافظه های Vengeance LPX بر اساس الگوریتم خاص Corsair مورد تست قرار گرفته و بهترین نمونه ها انتخاب می شوند. از این رو عملکرد و طول عمر بالا در کنار قابلیت اورکلاک به عنوان مهم ترین ویژگی های محصول منتخب وب سایت سخت افزار معرفی می شوند. مادربرد های  مجهز به چیپ ست های سری ۱۰۰ و X99 اینتل می توانند از حافظه Vengeance LPX (مادربرد هایی که اسلات رم DDR4 دارند) پشتیبانی کنند. ولتاژ کاری حافظه Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 2666 CL16 برابر با ۱.۲ ولت و زمان تاخیر آن CL16 است که اعداد و ارقام مناسبی به شمار می روند.

 

بهترین حافظه رم DDR4 چهار کاناله

کاندیدها: GSkill Ripjaws V 32GB DDR4 2400 CL15، GSkill Ripjaws 4 128GB DDR4 2800 CL15، Kingston HyperX FURY 32GB DDR4 2400 CL15، Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3600 CL18

 

معرفی کاندیدها

 

(image)

 

GSkill Ripjaws V 32GB DDR4 2400 CL15: عضوی جدید در بخش حافظه های رم کمپانی GSkill که با مشخصات فنی و قیمت مناسبی در بازار عرضه می شود. ظرفیت و فرکانس های مختلفی برای حافظه های خانواده Ripjaws V در نظر گرفته شده تا طیف وسیعی از کاربران به عنوان مشتری جذب شوند. رنگ بندی متنوع شامل ۵ رنگ شامل قرمز، آبی، مشکی، طوسی و نقره ای به کاربران این امکان را می دهد تا حافظه رم خود را بر اساس هماهنگی رنگ آن با سایر قطعات انتخاب کنند. هیت سینک آلومینیومی Ripjaws V جی اسکیل با ارتفاع ۴۲ میلی متر سعی می کند که برای نصب ایرکولر ها مشکل ساز نشود اما ممکن است در برخی مواقع برای نصب بعضی از ایرکولر های حرفه ای با مشکل مواجه شوید. کیت حافظه منتخب وب سایت سخت افزار شامل ۴ ماژول با ظرفیت ۸ گیگابایت می شود که با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز به فعالیت می پردازند. به واسطه فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتزی می توانید از حافظه انتخابی روی مادربرد های مجهز به چیپ ست X99 اینتل استفاده کنید. زمان تاخیر CL15 و ولتاژ ۱.۲ ولت از دیگر مشخصات کیت حافظه چهار کاناله جی اسکیل Ripjaws V به شمار می روند. کیت چهار کاناله GSkill Ripjaws V 32GB DDR4 2400 CL15 در حال حاضر با قیمت حدودی ۷۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

 

(image)

 

GSkill Ripjaws 4 128GB DDR4 2800 CL15: یافتن کیت حافظه با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در بازار کار بسیار دشواریست و یکی از معدود گزینه های شما در بازار، کیت چهار کاناله GSkill Ripjaws 4 128GB DDR4 2800 CL15 است. حافظه ای که از نظر حجم و فرکانس به طور اختصاصی برای کاربران فوق حرفه ای و سیستم های مخصوص ورک استیشن و سرور تولید می شود. حافظه های رم حرفه ای G.Skill توسط مادربرد های متعدد و با استفاده از نرم افزار اختصاصی این کمپانی تست می شوند تا عملکرد آنها در شرایط مختلف مورد بررسی قرار گیرد. کیت حافظه منتخب شامل ۸ ماژول با ظرفیت ۱۶ گیگابایت می شود که از این رو گزینه ای بسیار ایده آل برای مادربرد های حرفه ای مجهز به چیپ ست X99 اینتل به شمار می رود. هشت ماژول حافظه با فرکانس ۲۸۰۰ مگاهرتز و ولتاژ ۱.۲ ولت به فعالیت می پردازند و زمان تاخیر CL15 نیز با توجه به فرکانس، مقدار مناسبی تلقی می شود. حافظه رم Ripjaws 4 اولین حافظه DDR4 در جهان به شمار می رود که به ثبت فرکانس ۴۰۰۴ مگاهرتز در حالت اورکلاک نائل آمده است. هیت سینک آلومینیومی شانه کوتاه Ripjaws 4 در سه رنگ مشکی،‌قرمز و آبی برای هماهنگی با ترکیب رنگ سایر محصولات کامپیوتر شخصی بسیار عالی به نظر می رسد. ارتفاع ۴۰ میلی متری هیت سینک Ripjaws 4 مشکل خاصی برای نصب ایرکولر های حرفه ای به وجود نمی آورد. کیت حافظه حرفه ای GSkill Ripjaws 4 128GB DDR4 2800 CL15 هم اکنون با قیمت حدودی ۳ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

 

(image)

 

Kingston HyperX FURY 32GB DDR4 2400 CL15: عضو دیگری از خانواده حافظه HyperX FURY کمپانی کینگ استون با بهره گیری از ۴ ماژول ۸ گیگابایتی با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز به سادگی روی مادربرد های مجهز به چیپ ست X99 اینتل قابل نصب هستند. محصول منتخب ما از برند کینگ استون رقیب مستقیم GSkill Ripjaws V 32GB DDR4 2400 CL15 به شمار می رود و علاوه بر مشخصات، قیمت به نسبت برابری دارند. نماینده چهار کاناله کینگ استون با دارا بودن چهار ماژول ۲۴۰۰ مگاهرتزی و زمان تاخیر CL15 به سادگی قابلیت اورکلاک خودکار به فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز را دارد. از این رو می توانید روی قابلیت اورکلاک HyperX FURY حساب باز کنید، هر چند نباید انتظار  قدرت اورکلاک حرفه ای از آن داشت، اما با توجه به مشخصات فنی و قیمت انتظار شما را به خوبی برآورده می سازد. هیت سینک آلومینیومی شانه کوتاه HyperX FURY فقط در رنگ مشکی تولید می شود و انتخابی از نظر رنگ برای کاربران وجود ندارد. حافظه رم Kingston HyperX FURY 32GB DDR4 2400 CL15 با قیمت حدودی ۶۸۰ هزار تومان در دسترس کاربران قرار دارد.

 

(image)

 

Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3600 CL18: سریع ترین حافظه رم چهار کاناله در میان سه کاندید دیگر که البته حجم حافظه کمتری را ارائه می دهد. چهار ماژول با ظرفیت ۴ گیگابایت و فرکانس ۳۶۰۰ مگاهرتز می تواند آرزوی دست نیافتنی هر کاربر حرفه ای تلقی شود. عبارت دست نیافتنی از بابت قیمت بالای حافظه رم Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3600 CL18 عنوان شده، زیرا با قیمت ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی آن انتخاب های فراوانی با ظرفیت حافظه بیشتر در دسترس شما قرار دارد. اما عاشقان سرعت که ۱۶ گیگابایت حافظه برای آنها مناسب است، بدون شک انتخاب بهتری نسبت به Corsair Dominator Platinum پیش روی خود مشاهده نمی کنند. بخش بالایی هیت سینک قابلیت جداسازی دارد تا برای نصب ایرکولر های حرفه ای با مشکل مواجه نشوید. دیود نوری یکپارچه که در شانه بالایی هیت سینک قرار گرفته، با استفاده از نرم افزار اختصاصی Corsair Link قابل تنظیم  برای نور افشانی در حالات مختلف خواهد بود. همچنین Corsair برای محصولات خانواده Dominator Platinum از خنک کننده اختصاصی بهره می برد که ظاهر جذاب و چشم نوازی به کامپیوتر شخصی شما می بخشد. کنترل سرعت چرخش فن و نورپردازی دیود های نوری خنک کننده Corsair توسط نرم افزار اختصاصی این کمپانی صورت می گیرد.

 

شما کدام یک از محصولات را در هر بخش به عنوان محصول برتر انتخاب می کنید؟ دلایل خود را نیز با ما به اشتراک بگذارید.

 

برترین حافظه های رم DDR4 اردیبهشت ۱۳۹۵

خرید بک لینک

فانتزی